Diferencies ente revisiones de «Adolescencia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pág." +"páx."
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- casi + cuasi )
Llinia 37:
El primer cambéu identificable na mayoría de les muyeres ye l'apaición del [[botón mamariu]]. L'adolescencia nes muyeres empieza a los 10 o 12 años.
 
Caracterizar por un agrandamientu nel texíu glandular per debaxo de la [[areola]], consecuencia de l'aición de los [[estróxenu|estróxenos]] producíos pol [[ovariu]]. La edá d'apaición ye dempués de los 8 años; puede ser unillateral y permanecer asina por un tiempu, y casicuasi siempres ye doliosu a la simple fregadura. Al avanzar l'adolescencia, el desenvolvimientu mamariu, amás de ser cuantitativu, ye cualitativu: la areola faise más escura y más grande, y sobresal del texíu circundante, aumenta'l texíu glandular, adquierse la forma definitiva, xeneralmente cónica, y desenvuélvense los [[canalículo]]s. Puede haber crecedera asimétrica de les mames.
 
El vellu púbicu, so l'aición de los andróxenos adrenales y ováricos, ye finu, escasu y apaez primeramente a lo llargo de los [[llabios (xenitales)|llabios mayores]], y depués vase espandiendo. El vellu púbicu en dellos casos coincide col desenvolvimientu mamariu y n'otros pue ser el primer niciu puberal. Suel empezar a notase a los 9 o 10 años d'edá. Al pasar los años, el vellu pubiano faise más gruesu y menos llaciu, mestu, rizáu y cubre la superficie esterna de los llabios, y estiéndese hasta'l [[monte de Venus]], y algama la forma triangular carauterística adulta dempués de 3 a 5 años (aproximao ente los 15 y 16 años d'edá). El [[vellu axilar]] y el [[vellu corporal]] apaecen más tarde.
Llinia 69:
 
=== Otros cambeos físicos ===
Los cambeos biolóxicu y orgánicu mientres l'adolescencia marquen de manera casicuasi definitiva'l [[Dimorfismu sexual|dimorfismu]] sexual. Estos cambeos dependen en gran midida del tipu constitucional, factores xenéticos y otros más circunstanciales como la nutrición o la presencia o non de determinaos desbalances hormonales que non necesariamente tienen que ser patolóxicos. N'ocasiones los adolescentes pregunten el por qué de la diferencia nel desenvolvimientu y l'apaición de los calteres sexuales ente unos y otros, y la respuesta puede atopase en cualesquier de los elementos señalaos enantes. Sicasí hai carauterístiques que tienen d'apaecer nuna edá determinada, independientemente de les variables, polo que s'encamienta qu'ante cualquier molición consultar a los especialistes na temática.
 
==== Pesu ====
Llinia 157:
== Medios de comunicación y adolescentes ==
 
La introducción masiva de dispositivos teunolóxicos na actualidá causó un gran cambéu na vida de los seres humanos. Los adolescentes son los más vulnerables por cuenta de que ellos nacieron nuna sociedá teunolóxica y polo tanto son los qu'acoyeron de manera más personal dichos dispositivos. Estudios demostraron que'l teléfonu móvil ye'l dispositivu teunolóxicu más popular ente los adolescentes y el so disponibilidad casicuasi llega al 100%.<ref>Castañal, C. (2009) Los usos d'Internet nes edaes más nueves: dellos datos y reflexones sobre llar, escuela, estudios y xuegos. Revista Participación Educativa, 11, pp. 73-93. Recuperáu de: http://www.mecd.gob.es/revista-cee/pdf/n11-castano-collada.pdf</ref>
 
=== El rol de los medios de comunicación nel procesu de socialización ===