Diferencies ente revisiones de «Guerres púniques»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-resolvimientos +resoluciones)
Llinia 115:
La llamada [[tercer guerra púnica]] ([[149 e.C.|149]]-[[146 e.C. ]]) entiende casi n'esclusiva la [[Batalla de Cartago (149 e.C.)|batalla de Cartago]], una operación de [[asediu]] de llarga duración qu'acabó col saquéu y la destrucción completa de la ciudá de [[Cartago]]. Les causes de la guerra fueron, per un sitiu, el creciente sentimientu anti-romanu en [[Hispania]] y [[Grecia]], y pol otru, el visible resurdir del poderíu militar cartaxinés, amenorgáu artificialmente por Roma tres la [[segunda guerra púnica]].
 
Obligada a un exércitu puramente nominal poles condiciones del tratáu de paz con Roma, Cartago sufría regularmente incursiones de saquéu dende la vecina [[Numidia]], que, a raigañu del mesmu tratáu, yeren arbitraes pol [[Senáu romanu]], quien solía favorecer a ésta na mayoría de los sos resolvimientosresoluciones. En soportando esta situación mientres casi cincuenta años, Cartago consiguió pagar toles indemnizaciones de guerra que-y debía a Roma, dempués de lo que comunicó públicamente que dexaba de considerase amestada a les restricciones del tratáu, en contra de la opinión de Roma. Entamó un exércitu p'aguantar a la siguiente incursión númida, anque perdió, lo que-y supunxo'l pagu de más indemnizaciones (esta vegada a Numidia).
 
Sollertaos por esti rebrote de militarismu cartaxinés, y tarreciendo el resurdir del mayor campeón de la causa anti-romana, munchos romanos abogaben pola so destrucción completa a manera preventiva. [[Catón el Viejo]], a quien tamién disgustaben les amueses públiques de opulencia que se faíen na ciudá, en siendo testigu del resurdir del vieyu enemigu nun viaxe a [[Cartago]], solía acabar tolos sos discursos nel senáu, ensin importar cual fuera la tema, cola frase: