Diferencies ente revisiones de «Cambéu climáticu»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- sía + seya )
Llinia 28:
El [[Sol]] ye una [[estrella]] que presenta ciclos d'actividá d'once #año. Tuvo periodos nos cualos nun presenta [[Llurdiu solar|llurdios solares]], como'l mínimu de Maunder que foi de 1645 a 1715 nos cualos producióse una mini yera de Xelu.
 
La temperatura medio de la Tierra depende, en gran midida, del fluxu de [[radiación solar]] que recibe. Sicasí, por cuenta de que esi apurra d'[[Enerxía (física)|enerxía]] apenes varia nel tiempu, nun se considera que síaseya una contribución importante pa la variabilidá climática al curtiu plazu (Crowley y North, 1988). Esto asocede porque'l Sol ye una [[estrella]] de [[Clasificación estelar|tipu G]] en fase de [[secuencia principal]], resultando bien estable. El fluxu de radiación ye, amás, el motor de los [[Meteoroloxía|fenómenos atmosféricos]] yá que apurre la enerxía necesaria a l'atmósfera por que estos prodúzanse.
 
Sicasí, munchos astrofísicos consideren que la influencia del Sol sobre'l clima ta más rellacionada col llargor de cada ciclu, l'amplitú del mesmu, la cantidá de llurdios solares, la fondura de cada mínimu solar, y l'escurrimientu de dobles mínimos cortiles separaes per pocos años. Sería la variación nos campos magnéticos y la variabilidá nel [[vientu solar]] (y la so influencia sobre los rayos cósmicos que lleguen a la Tierra) que tienen una fuerte aición sobre distintos componentes del clima como les diverses oscilaciones oceániques, los fenómenos del Neñu y La Neña, les corrientes de remexu polares, la oscilación casi biañal de la corriente estratosférica sobre l'ecuador, etc.