Diferencies ente revisiones de «Alain Prost»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- casi + cuasi )
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-relación +rellación)
Llinia 2:
'''Alain Marie Pascal Prost''', [[Oficial d'honor de la Orde del Imperiu Británicu|OBE]] {{nym}}, ye un pilotu d'[[automovilismu]] francés, unu de los pilotos de [[Fórmula 1]] más esitosos de tolos tiempos. Compitió nel periodu de 1980 a 1993, llogrando 51 victories, 106 podios, cuatro campeonatos mundiales y cuatro subcampeonatos. Dalgunes d'eses marques tuvieron imbatíes mientres dellos años hasta que [[Michael Schumacher]] bater na década de 2000. Ye reconocíu polos sos llamatos ''el Maestru'' o ''el Profesor'', por cuenta de la so metódica manera de correr.
 
La rivalidá ente Alain Prost y [[Ayrton Senna]] foi posiblemente la mayor de la historia del automovilismu, ente dos pilotos que taben bien per delantre de cuasicasi cualesquier otru na so dómina. Tal yera dicha rivalidá que la definición del títulu de pilotos de 1989 y la de 1990 producir por un choque ente dambos. Años dempués de la muerte de Senna, el mesmu Prost reconoció qu'ensin Senna nada fuera igual, retroalimentar ente los dos gracies a la so rivalidá. La dómina de los 80' foi posiblemente la década d'oru de la Fórmula 1.
 
Prost yera un pilotu caracterizáu por ser bien minuciosu en tou lo que faía, curiando al más mínimu detalle cada parte de la so monoplaza, cada parte de la so conducción y les sos posibilidaes nel mundial. Dizse que la conducción de Prost yera la típica conducción que s'enseña nes escueles de pilotos, que rápido s'escaez. Cada vez que se-y vía na pista daba impresión de lentitú pol so manexu pulíu, sicasí la so técnica yera tremendamente rápida y efectiva. Revelóse como'l meyor estratega de la so dómina nel aspeutu técnicusobremanera mientres la etapa d'adopción de la [[telemetría]] y l'apaición de la [[suspensión activa]].
Llinia 33:
En {{f1|1986}}, los Williams-Honda, comparativamente más potentes que los McLaren-TAG Porsche, yeren pilotaos por Nelson Piquet y Nigel Mansell, siendo serios aspirantes al títulu.
 
La definición, una de les más emocionantes de la historia, producir nel circuitu d'Adelaida, n'Australia. El gran favoritu yera Nigel Mansell, quien había consiguíu 5 victories y 70 puntos nesi añu, siguíalu Prost con 4 victories y 64 puntos y Nelson Piquet con 4 victories y con 63 puntos. Dempués de salir de la pole, Mansell dexó pasar cuasicasi ensin llucha a [[Ayrton Senna]] (Lotus-Renault), Piquet (Williams) y Keke Rosberg (McLaren) quien se retiraba de la Fórmula 1. Rápido'l finés tomó'l lideralgu de la carrera y llogró una ventaya considerable mientres Senna retrasar al quintu llugar con problemes mecánicos. Darréu Prost superó a Mansell y dio caza a Piquet. Na vuelta 23, frutu de la presión del francés, el brasileñu fixo un trompu que lo retrasó al cuartu llugar. Depués Prost sufrió una pinchada lenta y foi a boxes, quedando cuartu. Piquet empezó a averase a Mansell y superar. En tou momentu'l británicu, nun pilotando al so agresivu estilu, fixo una carrera conservadora a sabiendes de qu'asina, matemáticamente yera campeón. A 18 xiros del final, cuasicasi darréu dempués de que Rosberg, que lideraba cómodamente la competición, abandonara por una pinchada, y depués de dexar pasar a Prost y quedar nuevamente terceru, el Williams-Honda de [[Nigel Mansell|Mansell]] sufrió un espectacular arreventón de la rueda trasera esquierda a máxima velocidá na recta más llarga del circuitu, col metal de la rueda tocando'l suelu y xenerando una agua de chispes. El británicu lluchó hasta llograr detener el vehículu de manera segura, torgáu de siguir. Piquet, que colaba primero (posición que-y diera'l campeonatu), ante los socesivos arreventones recibió la orde de dir a boxes a camudar neumáticos. Prost tomó entós la delantrera y ganó la carrera (la so quinta na temporada) y el campeonatu magar los intentos de Piquet, quien se quedó col récor de vuelta. El francés tamién tuvo mui cerca de retirase; el so vehículu quedar ensin combustible segundos dempués de ver la bandera a cuadros.<ref>{{cita publicación|url=http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD01/HEM/1986/10/27/MD19861027-032.pdf|títulu=Prost: "Autre fois"|publicación=[[Mundo Deportivo]]|fecha=27 d'ochobre de 1986|páxina=32|formatu=PDF}}</ref>
 
McLaren en 1987 taba definitivamente per debaxo de [[Williams F1|Williams]] y los sos poderosos motores [[Honda]]. Prost consigue 3 victories y 46 puntos a 27 del campeón Nelson Piquet.
Llinia 40:
 
McLaren llogra 15 de 16 victories posibles y Prost 7 contra 8 del campeón Senna. Magar Prost suma más puntos (105 contra 94), la norma del refugue (utilizada hasta 1990) onde se tomen los 11 meyores resultaos, fai que Senna conságrese campeón y Prost subcampeón.
La relaciónrellación ente dambos empezó a ser tirante nel [[Gran Premiu de Portugal de 1988]]. Na recta de boxes, Prost empezó a adelantrar a Senna pola derecha aprovechando la so aspiración, pero Senna de la mesma cerróse escontra la so derecha, forzando a Prost hasta ponelo práuticamente a un palmo del muriu. Alain nun venció, y acabó consiguiendo'l lideralgu que diba caltener hasta'l final.
 
El títulu de 1988 definir na penúltima fecha, nel circuitu de Suzuka, Xapón. Pa ser campeón en virtú del sistema de refugue, Prost tenía de ganar ellí y nel próximu Gran Premiu d'Australia. La Pole facer Senna, pero na llargada calar el motor y párase. Gracies al cayente de la recta xaponesa, Senna llogra arrincar el so motor Honda. D'ende d'equí p'arriba realiza una terrible remontada hasta la primer posición, que Prost, con un autu averiáu qu'acusaba problemes na caxa de cambeos, más precisamente de la 3era. a la 4ª velocidá, intentó defender ensin ésitu. La siguiente carrera sería ganada por Prost, anque'l títulu yá taba definíu.