Diferencies ente revisiones de «Alministración Xeneral del Estáu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-relaciones +rellaciones)
Llinia 22:
Son nomaos y separaos pol Rei d'España a propuesta del Presidente del Gobiernu d'España. Nel supuestu de qu'el mesmu Presidente cese, los sos ministros van dexar el cargu xuntu con él, daqué dafechu lóxicu habida cuenta de que'l venceyu d'enfotu ente'l Poder lexislativo y el Poder executivo produzse al traviés de la figura del Presidente del Gobiernu, colo que ye lóxicu que si se ruempe tal eslabón, tolos componentes del executivu cayan con él. Na mesma llinia, el Presidente va ser l'encargáu de determinar el númberu y competencies de los Ministerios.
 
Al respeutive de les funciones del Ministru, cabo destacar que pueden estremase ente aquelles que desempeña como miembru del Gobiernu, y les que realiza como titular d'un Ministeriu. No referente a esta segunda aguada, hai que señalar qu'esiste una inmensa variedá de funciones que'l Ministru desempeña nel so papel de xefe y direutor del Departamentu Ministerial correspondiente. La Llei d'Organización y Funcionamientu de l'Alministración Xeneral del Estáu (LOFAGE) fai una refecha enumeración de funciones, ente les que destaquen les relatives al nomamientu y separación de los órganos direutivos del Ministeriu, la determinación de la so estructura organizativa interna, xestión de recursos humanos, cuestiones económiques y presupuestaries del so Departamentu, y p'acabar, funciones representatives, en sentíu políticu (relacionesrellaciones coles Comunidaes Autónomes, etc) y xurídicu (actuando en nome de la persona xurídica del Estáu ya imputándo-y los sos actos).
 
Finalmente, cabo señalar la figura del [[ministru ensin cartera]], cargu pocu frecuente y amestáu íntimamente a la persona nomada pa ello, quien nun ostenta la titularidá de Ministeriu dalgunu, pero que la so guarda nel Conseyu de Ministros resulta necesaria, bien por tratase d'una figura d'enfotu pal Presidente, bien por tratase d'un gobiernu frutu d'una alianza ente distintos partíos, y que por ello, hai d'allegar a esti cargu como vía por que'l partíu minoritariu apuerte al Gobiernu. Al igual que col casu del Vicepresidente, la destitución del titular supón la estinción automática del propiu cargu.
Llinia 75:
==== Gabinetes ====
 
Son órganos de consulta compuestos xeneralmente por un secretariu técnicu y dellos técnicos que sofiten al presidente y/o ministru/s nes sos relacionesrellaciones coles instituciones, en tomar decisiones y realizando xeres d'asesoramientu especiales nuna determinada caña de la conocencia.
 
=== Organización periférica ===