Diferencies ente revisiones de «Alfredo Baquerizo Moreno»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Relaciones +Rellaciones)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-relación +rellación)
Llinia 46:
El Tratáu Muñoz Vernaza-Suárez de xunetu de 1916 afitara les llendes con Colombia. Baquerizo executó lo alcordao. Colombia llogró l'ampliu sector entendíu ente los ríos Caquetá y Putumayo, perteneciente a l'Audiencia de Quito. Ecuador satisfacer con un accesu al Putumayo y recuperó pequeñes porciones de territoriu que fueren vencíes en 1908 y 1910. Non pudo llograse más porque Ecuador roblara otros trataos dalgunos d'ellos non ratificaos- en 1904, 1908 y 1910. Seis año dempués, Colombia dexó al Perú una parte de los territorios llograos d'Ecuador en 1916. Entós criticóse al plenipotenciario cuencano [[Alberto Muñoz Vernaza]]. Nel so Alegatu de Defensa, Muñoz retrucó a los críticos: "El Tratáu de 1916 foi bonu: lo único que faltó ye... la llealtá del Gobiernu de Colombia".
 
Baquerizo impulsó la vialidad, el telégrafu y l'allumáu eléctricu, curió con talentu de la educación público y popular, pagó les cuotes correspondientes a la delda esterna, enllargó la vixencia de la Llei Moratoria, respetó la llibertá de prensa y emplegó un llinguaxe más modernu al escurrir sobre la relaciónrellación ente'l capital y el trabayu. Foi'l primer presidente que visitó les [[Islles Galápagos]] y fundó Puertu Chicu, güei [[Puertu Baquerizo Moreno]], na [[Islla de San Cristóbal (Ecuador)|Islla de San Cristóbal]]. Gracies al clima de paz fomentáu na so alministración, los partíos políticos empezaron a remozarse.
En setiembre de 1918 llegó a Guayaquil la Misión Rockefeller pa erradicar la fiebre mariello. Ente los miembros de la Misión taba'l célebre investigador xaponés Hideyo Noguchi.
La crisis económica solmenó a la sociedá y al Estáu ecuatorianos: en 1916 apaeció la plaga de la [[monilla]] qu'amenorgó la producción del [[cacáu]]. En 1920 el so preciu cayó nel mercáu de Nueva York de 26.76 dólares el quintal a 12 y apaecieron nuevos competidores estranxeros. Esta crisis cutió con más fuercia mientres l'alministración del presidente [[José Luis Tamayo]].