Diferencies ente revisiones de «Andrónico I Comneno»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Resultancia +Resultáu)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-relaciones +rellaciones)
Llinia 78:
La eleición foi pocu afortunada, y ente los restantes miembros de la familia Comneno provocó gran rensía los favorecimiento d'un home tan vanidosu ya insignificante como Alloño. María-Xena optó por gobernar en solitariu col so amante, escaeciendo buscar sofitu na cla familiar, que se multiplicaren por toles cañes de l'alministración civil y militar hasta acopala, entroncado amás cola aristocracia local y estranxera.
 
La relación ente dambos provocó un escándalu na sociedá bizantina, pos se consideró profana ya incestuosa. Amás, l'orixe normandu de la emperatriz y les sos favorables relacionesrellaciones colos mercaderes italianos ([[Pisa|pisanos]] y [[Xénova|xenoveses]]) ganáron-y la perceguera de tola población, qu'odiaba a los occidentales. El suyu foi, poro, un tronu caedizu, amenaciáu per toos llaos, que'l so únicu sofitu yeren les repúbliques italianes y los [[mercenariu|mercenarios]] occidentales y [[Xeorxa|xeorxanos]] asitiaos na capital.
 
Foi inevitable que mientres esta rexencia acentuaren enclinos latinófilas del gobiernu y el pueblu bizantín atribuyó a esta circunstancia'l rápidu deterioru de la situación esterior ya interior, desamarrándose per otru llau la latinofobia. Llueu s'entamó una intriga empobinada pola princesa María, fía del primer matrimoniu de Manuel y el so home, el [[César (títulu)|césar]] [[Rainiero de Montferrato (Bizancio)|Rainiero de Montferrato]], que al igual que la emperatriz, yera de fonduxe normandu venceyada al [[Reinu de Xerusalén]]. Estos consiguieron el sofitu del patriarca [[Teodosio Boradiotes]], y sobremanera el del propiu Andrónico Comneno, que sentía reverdecer les sos ambiciones imperiales al ver la inestabilidá reinante. En [[febreru]] de [[1182]], los conspiradores poner en marcha: entamaben, al paecer, provocar un motín popular, matar al ''protosebastos'' Alloño y formar el so propiu conseyu de rexencia.
Llinia 99:
{{cita|Cuntar les desgracies qu'entós sufrieron los llatinos, el fueu que taramió los sos bienes, ensin tener en cuenta los saqueos que sufrieron, y los accidentes asocedíos nes sableres y nes cais, sería empresa difícil. Yá que non yá los llatinos armaos yeren la presa de los homes de Andrónico, sinón que la xente, que nun podía defendese, nun amenaba nin la más mínima piedá. Ello ye que les muyeres y los neños yeren ablayaos poles sos espaes. Pero l'espectáculu más horrible dábase cuando'l fierro enemigu, abriendo'l banduyu de les muyeres encintas, sacaba'l fetu que, dempués de ver mui a tiempu la lluz del sol, yera acoyíu poles tiniebles del infiernu, morriendo antes inda de tar perfectamente vivu. Y esto yera bestial, non comparable a otres formes de llocura. Cayó tamién un sacerdote llatín, nun sé si veníu n'embaxada de l'antigua Roma o de Sicilia, esto ye romanu o sicilianu. Y cayó con tolos ornamientos sagraos qu'él se punxo en cuenta de les armes, cola esperanza de que los malvaos respetar|}}
 
Anque les cifres y estos relatos de xuru sían esaxeraos, lo cierto ye que les relacionesrellaciones ente Occidente y Bizancio quedaron seriamente estropiaes, y l'odiu mutuu amontóse. Esta brutal matanza foi contemplada polos bizantinos como la causante de les crueldaes entá peores que carecería la santa Constantinopla mientres la infame [[Cuarta Cruzada]].
 
Andrónico, que la so [[xenofobia]] a los occidentales ganáralu les simpatíes del populacho, probablemente nun fixo nada p'afalar los disturbios (yá que entá se topaba cruciando los Estrechos), pero tampoco pa detenelos. Cuando abocanó'l raxón popular, entró na capital envolubráu na allegría de los ciudadanos y reclamó la rexencia en nome d'Alloño II. La emperatriz María-Xena quedó confinada nel palaciu imperial, amenorgada agora a mera comparsa, y asina, con más de 65 años d'edá, Andrónico convertir en dueñu absolutu del Imperiu.
Llinia 141:
Mentanto, xenoveses y pisanos vengar de la cruel matanza por aciu la [[piratería]]. Pa compensalos, robló un tratáu cola Señoría de Venecia na [[primavera]] de 1185, pol cual Andrónico consentía en llibertar a los venecianos presos en Constantinopla dende la matanza de 1182 y comprometíase pagar cierta suma tolos años, en compensación polos daños sufiertos, abonando la primer añalidá en 1185. Esto caltuvo a raya a les otres repúbliques italianes.
 
Tamién se volver# a entamar les relacionesrellaciones con [[Roma]]. El [[papa]] [[Lucio III]] unvió, a finales de 1182, un legáu a Constantinopla. Pa congraciarse col pontífiz, Andrónico dexó que s'abrir una nueva ilesia llatina en Constantinopla, a pesar de la oposición del [[Patriarca de Constantinopla|Patriarca]].
 
Pa compensar les males relacionesrellaciones colos turcos, mandáronse emisarios al [[sultán]] [[Saladino]], intentando asina apilar la hostilidá manifiesta de los selyúcidas de Iconio con una alianza col [[Sultanatu ayubí|sultanatu de Siria y Exiptu]], asitiáu a la retaguardia d'ésti. Poco primero de la so muerte, Andrónico fixo alianza formal col sultán d'Exiptu. Según el ''Chronicon Magni Presbiteri'', Andrónico, ''apremiáu pol dolor y l'aforfugu, recurrió al conseyu y socorru de Saladino''. L'alianza xurada axustaba que si Saladino, colos conseyos y ayuda del Emperador, llograba ocupar Xerusalén, retendría pa sí tou otru territoriu que dambos pudieren conquistar —quedando llibres d'esto Xerusalén y [[Ascalón]]—, pero tendría les sos alquisiciones so la soberanía de Andrónico. L'Emperador tomaría posesión de tolos territorios conquistaos al sultán de Iconio hasta Antioquía y l'Armenia Menor, en casu de que los nuevos aliaos pudieren apoderase de tales contornes. La muerte torgó a Andrónico realizar esi plan.
 
==== Rebelión en Bitinia ====
 
En [[setiembre]] de [[1183]] los fíos de Andrónico Ángelo, Teodoro y Isaac, empecipiaron una revuelta en [[Nicea]], [[Prusa]] y Lopadio. Cuntaben con munchos partidarios y dellos mercenarios turcos de Iconio. Esto provocó un enfriamientu de les relacionesrellaciones col sultanatu y un nuevu acercamientu a Saladino, como se mentó enantes.
 
Acabada la guerra húngara, el xeneral Alloño Branas y el mesmu Emperador comandaron dos exércitos nuna campaña conxunta contra los rebeldes. Nicea, defendida por Teodoro Cantacuzeno y [[Isaac II Ángelo|Isaac Ángelo]], aguantó a les máquines d'asediu imperiales. Andrónico ordenó que la madre de Isaac, Eufrosine, fora traida de Constantinopla, y asitiar a lo cimero del mayor de los sos [[ariete]]s, pa evitar que los asediados destruyir cola so artillería. Esto nun minó, sicasí, la determinación de los defensores, qu'a cencielles afinaron la so puntería y, ello ye qu'acabaron per rescatar a la probe muyer. Cola muerte de Teodoro Cantacuzeno, al tratar d'asesinar al Comneno, tomó'l mandu'l irresoluto Isaac, qu'empezó les negociaciones pa rindise. Mientres, l'arzobispu niceno, Nicolás, ante la inminencia d'una [[fame]], condució una delegación de muyeres y neños pa pidir clemencia al Emperador. Ésti aportó a perdonar a los rebeldes, pero n'entrando na ciudá forzó a munchos a exiliarse y executó a otros tantos.
Llinia 164:
Foi l'alministrador más capaz de tola so dinastía. Gracies al aumentu de los ingresos de l'Ayalga, pudo faer frente a les múltiples dificultaes que surdieron mientres el so curtiu reináu. Produció tamién una gran impresión sobre los contemporaneos la supresión de la costume llargamente espublizada d'escalar barcos naufragaos. A esti pésimu vezu —que los sos antecesores combatieren en devanéu— punxo fin Andrónico al dar la orde de que los culpables fueren colgaos de los mástiles de los barcos escalaos.<ref>Nicetas Coniates, 423 y ss.</ref> Foi'l so convencimientu infrayable que ''nun hai nada que los emperadores nun puedan remediar nin tampoco inxusticia dalguna que nun puedan erradicar cola so poder''.<ref>Nicetas Coniates, 424.</ref>
 
El Comneno non yá taba en males relacionesrellaciones cola nobleza provincial, sinón que tampoco soportaba a los sos parientes imperiales. Estos odiaben el so estilu [[Autocracia|autocráticu]] y envidiaben la so posición. L'Emperador namái podía cuntar con un círculu d'axentes y conseyeros, anque trató de crease un partíu favorable ente'l proletariáu de la capital espublizando les ventayes de la so honesta alministración. A los sos fíos díxo-yos que:
 
{{cita|Si antes pudimos tratar con [[Titán (mitoloxía)|titanes]], tamién vamos poder agora tratar con [[pigméu|pigméos]].|}}
Llinia 189:
Los normandos punxeron entós camín de [[Salónica]] siguiendo la [[Vía Egnatia]]. Pel camín atoparon poca resistencia y abarganando la segunda capital del Imperiu'l [[6 d'agostu]]. Mientres, la so armada ocupaba les islles de [[Corfú]], [[Cefalonia]] y [[Zante]], p'algamar Salónica el [[15 d'agostu]]. La población d'esta ciudá yera partidaria d'aguantar, pero'l so ineptu comandante, David Comneno, tamién yera contrariu al gobiernu del nuevu Emperador; la so direición foi nefasta, y les tropes auxiliares unviaes dende Constantinopla nun llegaron a tiempu. Los normandos minaron les muralles ensin problemes y Salónica foi tomada al asaltu'l [[24 d'agostu]] y escalada con otomía. Lo que va trés años los griegos habíen infligido a los llatinos en Constantinopla foi agora fechu a los habitantes de Tesalónica, que sufrieron los más crueles insultos, tortures y asesinatos. Hubo más de 7.000 civiles muertos. El sucesu, según Nicetas Coniates:
 
{{cita|...abrió ente ellos y nós un enorme abilsu d'hostilidá. Nun podemos reconcilianos nel nuesu ánimu, y tamos en completu desalcuerdu, anque sigamos teniendo relacionesrellaciones esternes y vivamos de cutiu na mesma casa.|}}
 
A Andrónico namái-y quedó destituyir a David, que se escabulló del castigu, polo que pagó la so familia. Dexando en Tesalónica una parte de les sos fuercies, un segundu cuerpu del exércitu normandu dirixir a [[Ferruches (Macedonia)|Ferruches]], pero'l gruesu de les sos tropes coló sobre Constantinopla, acampando en Mosynopolis. Al saber tomar de Tesalónica y l'aproximamientu de los normandos, la población de la capital esmolióse, acusando a Andrónico d'indecisión y debilidá.