Diferencies ente revisiones de «Alministración»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-relaciones +rellaciones)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-relación +rellación)
Llinia 116:
 
La llinia d'investigación nesta escuela ye la de [[Elton Mayu]] y dalgunos otros colegues d'[[Universidá de Harvard|Harvard]], ente ellos [[Fritz J. Roethlisberger]] y [[William J. Dickson]] que realizaron una serie d'estudios en [[Western Electric|Western Electric Company]] ente 1924 y 1933, que col tiempu conociéronse como “los estudios de Hawthorne”, porque munchos d'ellos fueron realizaos na [[fábrica Hawthorne]] de Western Electric, cerca de [[Chicago]].
Nestos estudios investigóse la relaciónrellación ente la cantidá de llume nel centru de trabayu y la productividá de los obreros. El investigadores llegaron a la conclusión de que los emplegaos trabayaríen con más tesón si la xerencia esmolecer pol so bienestar y si el supervisores emprestáben-yos atención especial. Esti fenómenu conocióse, más palantre, como'l [[efeutu Hawthorne|efeutu de Hawthorne]].
 
El investigadores tamién llegaron a la conclusión de que los [[grupu de trabajo|grupo informales de trabayu]] (la redolada social de los emplegaos) tienen una influyencia positiva na productividá. Munchos de los emplegaos de [[Western Electric]] cuntaben que el so trabayu yera aburríu y absurdu, pero que les sos rellaciones y amistaes colos sos compañeros, n'ocasiones suxetos a la influyencia d'un antagonismu compartíu contra'l xefes, dáben-y ciertu significáu a la so vida llaboral y ufiertáben-yos cierta proteición contra la xerencia. Por tal motivu, la presión del grupu, con frecuencia, representaba una mayor influyencia p'aumentar la productividá de los trabayadores que les demandes de la xerencia.
Llinia 153:
La [[teoría de la organización]] o [[teoría de les organizaciones]] tien como oxetivu central afayar les llimitaciones que tien la racionalidá humana. Parte del llamáu ''home alministrativu'', onde s'identifica al ser que se porta con relativa racionalidá y busca llograr resultaos satisfactories, y estremar del llamáu ''home económicu'', qu'actúa racionalmente y busca maximizar el beneficiu.
 
[[James Gary March|James March]] y [[Herbert Alexander Simon|Herbert Simon]] realizaron una obra a finales de la década de 1950 onde plantegaron cientos de proporciones alrodiu de los [[patrones de conducta]], sobremanera en relaciónrellación cola [[comunicación]] nes organizaciones. La so influyencia sobre'l desenvolvimientu de la teoría alministrativa posterior foi perimportante y permanente, pa investigar en forma científica.
 
Unu de los sos mayores apurras foi la [[toma de decisiones|teoría de la decisión]].
Llinia 192:
 
=== Teoría de les llimitaciones ===
La [[teoría de les llimitaciones]] o [[teoría de les restricciones]] (''Theory of Constraints - TOC'') foi creada por [[Eliyahu M. Goldratt]], doctor en [[física]] [[israel]]í que, siendo empresariu de la industria del ''[[software]]'' y siendo la so empresa la 6ª de más rápida crecedera en [[1982]] según [[Inc. Magacín]], preguntóse si acasu esistiría dalguna relaciónrellación válida ente les técniques utilizaes nel resolución de problemes científicos y los qu'él atopó nel so trabayu empresarial. Empecipió la so investigación y el desenvolvimientu de la so teoría en forma d'una novela, la so ''best-seller'' ''[[La meta]]''.
 
Nesti llibru, Eliyahu Goldratt amuesa la esencia de la so teoría. Desenvolver de manera lúdica na redolada d'una empresa manufacturera sentenciada a la lliquidación; el so xerente, [[Alex Rogo]], tien tres meses pa recuperar la rentabilidá de la empresa y l'estabilidá na so familia.
Llinia 219:
Nesti contestu, acordies con [[J. L. Pariente]] (1993), los intentos por establecer una teoría xeneral de les organizaciones fueron converxendo, adulces, nuna visión a nivel macro de les organizaciones como entidaes socioculturales nes qu'actúen los procesos alministrativos.
 
La teoría de les organizaciones pretende, como cualesquier [[teoría científica]], establecer un cuerpu de conocencies de validez universal. Universalidá que surde al depender la teoría, como toles demás propuestes científiques, d'un paradigma o marcu de referencia, que nel casu de les organizaciones ta conformáu poles variables, tantu esternes como internes de les organizaciones y la so redolada, lo mesmo que de les sos interrellaciones. Propón, poro, l'usu de modelos consistentes cola so circunstancia específica, de manera que s'estableza una relaciónrellación funcional ente les variables esternes, la teunoloxía y la cultura, coles variables internes de la organización, yá sían estructurales o de procesos.
 
== Carauterístiques de l'alministración ==