Diferencies ente revisiones de «Cancún»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-conjuntamente +conxuntamente)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Desenvolvimientu +Desarrollu)
Llinia 295:
}}</ref> Por tracamundiu popular, tómase la fecha de creación como'l 20 d'abril de 1970 pola Asociación de Pioneros, y popularizóse como la fecha en que s'empecipiaron los trabayos coles máquines, como lo describe'l decretu mentáu (los aniversarios de Cancún siguen tomando equivocadamente'l 20 d'abril como fecha oficial). La construcción de la primer casa particular atribúyese-y al ing. [[Rafael Lara y Lara]], primero quien s'estableció con tola so familia na área de construcción de la nueva ciudá.
 
Como parte del plan maestru, túvose qu'engrosar la Islla Cancún hasta un mínimu de 250 a 300 metros, por que cupieren los grandes hoteles y pudiera instalase lo que güei se conoz como'l campu de golf Pok Ta Pok. Nun faltaron los tropiezos, pos el proyeutu Cancún tuvo deteníu pol presidente [[Luis Echeverría]], que de primeres nun consideró vidable la so construcción, pero dempués de ser asesoráu por Don Alberto Bojorquez y consultar col entós gobernador del territoriu [[David Gustavo Gutiérrez]] Ruiz (socesor de Colorado Gómez),<ref>[[Anexu:Gobernantes de Quintana_Ruco|Gobernantes del estáu de Quintana Roo]]</ref> en septiembre de 1971 diose'l banderazo de salida, al ser aprobaos los creitos del Bancu Interamericano de DesenvolvimientuDesarrollu (BID) a la Secretaría de Facienda.
 
Como datu interesáu, en 1[[973]], l'entós subdireutor de Infratur, [[Sigfrido Paz Pared]], desesperáu pol fedor qu'esprendíen les miasmas de la llaguna, autorizó ensin más la construcción d'una canal marina de conexón. Los contratos con Facienda prevíen la esistencia d'esa vía d'agua, pero la so construcción supeditara a la entrega, per parte de los científicos de la [[Universidá Nacional Autónoma de Méxicu|UNAM]], tachándolo nel so momentu de caru y desequilibrante ambiental. Pero Paz Parés corrió con suerte: el so improvisáu conductu funcionó tan bien qu'anguaño ye conocíu como Canal Sigfrido, y alcuéntrase a una banda de la Ponte Calinda.
Llinia 301:
Otru datu interesáu: Cancún empezó les sos operaciones aérees nuna pista rudimentaria, funcionando con una torre de control fecha a base de palos y palma que funcionó hasta 1973. (Na so memoria hai un retruque na entrada de la ciudá, cerca del so allugamientu orixinal). Crecencio Ballesteros, principal accionista y nesi entós presidente de [[Mexicana d'Aviación]], dixo dalguna vegada, escépticu, mirando'l precariu aeropuertu inicial: “perdónenme que diga esto, pero creo qu'equí nunca va aterrizar un jet de Mexicana”.<ref>{{harvsp|Martí Brito|1985|loc=«Un pequeñu tropiezu burocráticu», pp. 44 y 45}}</ref> Una vegada construyíu'l nuevu aeropuertu, el que s'alcuentra anguaño a 20 km del centru de Cancún, en 1976, un jet comercial aterrizó por error na avenida Kabah, la qu'antes funcionaba como pista del primer aeropuertu, causando tracamundiu y sorpresa ente los habitantes, pos esa avenida yá taba en plenu funcionamientu urbanu.
 
=== Xunta Internacional sobre Cooperación y DesenvolvimientuDesarrollu ===
Una parte importante na hestoria de Cancún, foi'l so protagonismu por ser la ciudá sede de la Xunta Internacional sobre Cooperación y DesenvolvimientuDesarrollu, tamién llamada Cumbre Norte Sur, llevada a cabu'l 22 y 23 d'ochobre de 1981 gracies al copatrocinio del gobiernu d'[[Austria]], nes instalaciones del hotel Sheraton (güei baltáu). El so oxetivu yera la unión de fuercies de los países participantes pal llogru d'un Nuevu Orde Económicu Internacional. El so impautu na ciudá foi mayúsculu, pos les midíes de seguridá de los diversos países modificaron los vezos de desplazamientu de los habitantes pela ciudá, quien quedaben almiraos pola presencia de visitantes distinguíos.
* Nesta xunta, Estaos Xuníos vetó la participación de Cuba, y la URSS negar a asistir.
* Les temes principales de l'axenda del Cume fueron: seguridá alimentaria y desenvolvimientu agrícola, cuestiones monetaries y financieres, enerxía, comerciu, ya industria de los productos básicos.<ref>{{harvsp|Martí Brito|1985|loc=«Arena blanca, arena diplomática», pp. 67-69 }}</ref> Los países asistentes fueron: [[Arabia Saudita]], Arxelia, Bangladesh, Brasil, Costa de Marfil, China, Filipines, Guyana, India, Nixeria, Tanzania, Venezuela, Yugoslavia, Alemaña Federal, Austria, Canadá, Estaos Xuníos, Francia, Xapón, Reinu Xuníu, Suecia, y el anfitrión Méxicu.
Llinia 323:
resultó ser una escelente promoción pa la ciudá dempués del impautu del [[furacán Gilberto]]. El concursu realizar nel auditoriu del hotel Fiesta Americana Condesa. Coronada'l 23 de mayu de 1989, [[Miss Universu 1989|Ángela Visser]] d'Holanda ye considerada la Miss Universu más formosa de tola hestoria del eventu.<ref name="miss_universu" />
 
Ente'l 9 al 14 de [[setiembre]] de [[2003]] celebróse la Quinta Conferencia Ministerial de la Organización Mundial de Comerciu [[OMC]] que'l so oxetivu foi faer un balance de la [[Ronda de Doha]] pal DesenvolvimientuDesarrollu. Cabo mentar qu'esta xunta tuvo un impautu negativu pal destín, pos miles de manifestantes (conocíos en Méxicu como ''globalifóbicos''), incluyendo llabradores, indíxenes y estudiantes, manifestar na entrada a la Zona Hotelera, conocida tamién como "km 0". Coles mesmes, la organización del eventu prohibió-yos entrar nel palaciu de congresos por aciu policías y barricaes apostaes a lo llargo del [[bulevar Kukulcán]]. Metanes enfrentamientos ente manifestantes y policías, a lo cimero d'una d'estes barricaes, un llabrador de Corea del Sur, Lee Kyung Hae, clavóse una navaya nel corazón.<ref>{{cita web
| url = http://uruguay.indymedia.org/news/2003/09/17611.php
| títulu = Llabrador coreanu quita la vida en Cancún
Llinia 579:
* Direición del DIF
* Direición de Xestión Social
* Direición de Fondu y DesenvolvimientuDesarrollu Turísticu *
Direición de Radio Cultural Ayuntamiento *
Direición del Institutu Municipal de la Muyer
* Direición del Institutu Municipal del Deporte *
Direición del Institutu de Planeación pal DesenvolvimientuDesarrollu Urbanu Municipal
* Direición d'Estadística ya Informática de la Secretaría Técnica *
Direición de Siguimientu d'Alcuerdos de la Secretaría Técnica *
Llinia 595:
Segundu Rexidor - Obres y Servicios Públicos
* Tercer Rexidor - Ameyora Regulatoria
* Cuartu Rexidor - Planeación y DesenvolvimientuDesarrollu
* Quintu Regidor - Seguridad Pública, Tránsitu y Bomberos
* Sestu Rexidor - Turismu y Ecoloxía
Llinia 758:
** Universidá La Salle Cancún
** Universidá TecMilenio
** Universidá Interamericana pal DesenvolvimientuDesarrollu] (XUNÍI)
** Universidá Abargane del Grijalva (UVG Cancún)
** Escuela Cimera de Ley