Diferencies ente revisiones de «Ciudadanía europea»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- sía + seya )
Llinia 6:
== Historia ==
 
El conceutu de ciudadanía europea ta necesariamente xuníu al proyeutu de [[Historia de la Xunión Europea|construcción de la Xunión Europea]] y precisa d'una identidá europea qu'hasta agora nun esistió.<ref>Lucas, Javier de, [http://www.uv.es/CEFD/8/Delucas.pdf ''Identidá y constitución europea. ¿Ye la identidá europea la clave del proyeutu européu?''] en 'Cuadiernos electrónicos de Filosofía del Derechu'. Universidá de Valencia. nᵘ8, 2003, ISSN 1138-9877, pág 2-3</ref> Los entamos de la [[Xunión Europea]] tán nos alcuerdos económicos que pretendíen alloñar la posibilidá d'una nueva guerra, pero, con figures como [[Jean Monnet]], entamóse un procesu con un oxetivu real d'integración qu'aspiraba a ser definitivu. Les crítiques a esi procesu, consideráu por munchos elitista y burocráticu, nun torgar que la institucionalización del conceutu de Ciudadanía Europea nel [[Tratáu de la Xunión Europea]] síaseya un finxu.
 
De fechu la plasmación de la ciudadanía europea supunxo un pasu na converxencia político y xurídico d'Europa.<ref>Andrés Santos, Francisco J., [http://www.uv.es/CEFD/15/andres.pdf ''Ciudadanía europea y ciudadanía cosmopolita. Converxencies y diverxencies''] en 'Cuadiernos electrónicos de Filosofía del Derechu'. Universidá de Valencia. nᵘ15, 2007, ISSN 1138-9877, pág 17</ref> Tien les siguientes carauterístiques: ye una ciudadanía qu'enche les fronteres nacionales, con venceyos débiles, de calter puramente xurídicu -una y bones los ciudadanos europeos son ciudadanos de dalgún de los Estaos de la Xunión Europea-, de calter inactivu ya instrumental. El fracasu na aprobación de la [[Constitución Europea]] supunxo un frenu a una meyor institucionalización de la ciudadanía europea.,<ref>Andrés Santos, Francisco J., [http://www.uv.es/CEFD/15/andres.pdf ''Ciudadanía europea y ciudadanía cosmopolita. Converxencies y diverxencies''] en 'Cuadiernos electrónicos de Filosofía del Derechu'. Universidá de Valencia. nᵘ15, 2007, ISSN 1138-9877, pág 18</ref> que se salvó en parte tres l'aprobación del [[Tratáu de Lisboa]].
Llinia 25:
Dalgunos de los derechos “más visibles” d'esa ciudadanía namái s'esfruten al movese fuera del Estáu del que se ye nacional: participación nes eleiciones al Parllamentu Européu y nes eleiciones municipales del Estáu Miembru nel que moren; acoyese a la proteición de les autoridaes diplomáticu y consular nel territoriu d'un tercer país nel que nun tea representáu'l Estáu Miembru del que sían nacionales o pol fechu de circular y morar llibremente nel territoriu de los Estaos miembros.
 
L.M. Diez Picazo afirma por ello que se cuerre'l riesgu “de que la ciudadanía europea síaseya vista como un atributu de los europeos cosmopolites en cuanto contrapuestos a los europeos provincianos”.<ref> (“Ciudadanía ya identidá europees”: 2003). (Vease, Reviriego, F., Recensión al llibro Ciudadanía Europea de M. Flaire, Teoría y Realidá Constitucional, nᵘ15, 2005)</ref>
 
== Ver tamién ==