Diferencies ente revisiones de «Anders Celsius»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"obxetu" +"oxetu"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- casi + cuasi )
Llinia 6:
[[Archivu:UppsalaCelsiusObservatory Busser.jpg|thumb|250px|right|L'observatoriu de Celsius, según un grabáu de la dómina]]
 
Dos años más sero, en [[1732]], entama un llargu viaxe d'estudios a través d'[[Europa]] ([[Alemaña]], [[Italia]], [[Francia]]) que dura cuatro años. En [[1733]], durante esi viaxe, asoleya en [[Nuremberg]] un ensamu de 316 observaciones d'[[aurora boreal|aurores boreales]] feches por él mesmu y por otros autores ente los años [[1716]] y [[1732]]. Visita casicuasi tolos observatorios de cierta sonadía de la dómina y trabaya con munchos de los astrónomos conocíos, en particular nel Observatoriu de [[París]]. Promueve la midida del arcu del meridianu en [[Laponia]]. Pocu tiempu depués del so retornu a Uppsala, en [[1736]], les autoridaes sueques piden-y participar na expedición de Laponia entamada pola Academia de Ciencies de París y dirixida pol astrónomu francés [[Pierre Louis Maupertuis]]. Ésta tuvo llugar na rexón de Torneå, na parte más septentrional de Suecia. El so obxetivu yera midir la lonxitú d'un arcu del meridianu de 1º, col fin de poder validar o descalificar la teoría de la gravitación universal d'[[Isaac Newton]], que preveía que la Tierra yera aplanada nos polos, contrariamente a les observaciones xeodésiques de [[Cassini|Jean-Dominique y Jacques Cassini]] en Francia, que paecíen indicar una forma de la Tierra allargada nos polos.
 
Los resultaos obteníos confirmaron de forma definitiva que Newton tenía razón y que la figura de la Tierra yera un esferoide achapláu nos polos. La participación de Celsius nesta expedición foi bien beneficiosa pa la astronomía sueca. N'efectu, convertíu nuna celebridá, Celsius consigue interesar a les autoridaes sueques na construcción d'un observatoriu astronómicu modernun n'Uppsala y conseguir los fondos necesarios. L'observatoriu de Celsius foi acabáu en [[1741]] y equipáu colos instrumentos que Celsius comprara durante'l so viaxe a l'estraxero.