Diferencies ente revisiones de «Jean-Paul Sartre»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Relación +Rellación)
Llinia 38:
Consecuentemente pa Sartre nel ser humanu «la [[esistencia]] preciede a la [[esencia]]», qu'esplica con un exemplu: si un artesanu quier realizar una obra, primero pensar, construyir na so cabeza: esa prefiguración va ser la esencia de lo que se va construyir, que depués va tener esistencia. Los seres humanos, nun son la resultancia d'un diseñu intelixente, y nun tenemos dientro nuesu daqué que nos faiga «malos por naturaleza» o «tendientes al bien» —como diverses corrientes filosófiques y polítiques creyeron—, y continua: «La nuesa esencia, aquello que nos definirá, ye lo que vamos construyir nós mesmos por aciu los nuesos actos», éstos sonnos ineludibles: nun actuar ye un actu en sí mesmu cuidao que la nuesa llibertá nun ye daqué que pueda ser dexáu de llau: ser ye ser llibres en situación, ser ye ser-para, ser como "proyeutu".
 
=== RelaciónRellación col comunismu ===
[[Archivu:Beauvoir Sartre - Che Guevara -1960 - Cuba.jpg|thumb|320px|Simone de Beauvoir y Jean Paul Sartre entrevistar con [[Ernesto Che Guevara]], en [[Cuba]] en [[1960]] ]]
El periodu inicial de la carrera de Sartre, definida por ''El ser y la nada'' (1943), foi siguíu por un segundu periodu d'activismu político ya intelectual. En particular, el so trabayu de [[1948]] ''Manos puerques'' esaminaba'l problema de ser un intelectual y participar na política coles mesmes. Nunca llegó a afiliase al [[Partíu Comunista Francés]] ([[PCF]]), anque foi simpatizante de la esquierda y desempeñó un papel prominente na llucha contra'l [[colonialismu]] francés n'[[Arxelia]]. Podría dicise que foi'l simpatizante más notable de la guerra de lliberación d'Arxelia. Tenía una ayudante doméstica arxelina, [[Arlette Elkaïm]], a quien fixo fía adoptiva en [[1965]]. Oponer a la [[Guerra de Vietnam]], y xunto a [[Bertrand Russell]] y otres lluminaries entamó un tribunal col propósitu d'esibir los [[Crime de guerra|crimen de guerra]] de los [[Estaos Xuníos]]. El tribunal llamábase «[[Tribunal Russell]]».