Diferencies ente revisiones de «Guerra d'Independencia d'Arxelia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- una resultancia + un resultáu )
Llinia 121:
=== Batalla d'Arxel ===
[[Archivu:Bataille_d%27Alger.jpg|miniaturadeimagen|200px|Batalla d'Arxel. Los barrios controlaos pol FLN en verde, los barrios controlaos pol exércitu francés en naranxa. Les zones de los atentaos tán marcaes con un iconu.]]
P'aumentar l'atención internacional y nacional francesa a la so llucha, el FLN decidió llevar el conflictu a toles ciudaes del país, llamando a una fuelga xeneral y asitiando bombes en llugares públicos. L'exemplu más notable foi la Batalla d'Arxel, qu'empezó'l [[30 de setiembre]] de [[1956]], cuando tres muyeres asitiaron esplosivos de forma simultánea en tres sitios, incluyendo les oficines de [[Air France]]. Mientres tola primavera de [[1957]], el FLN llevó a cabo bombardeo y tiroteos por tola ciudá d'Arxel, con unaun resultanciaresultáu de numberoses baxes civiles y una aplastante respuesta de les autoridaes.
 
Al xeneral [[Jacques Massu]] diéronse-y instrucciones d'utilizar cualquier métodu que considerara necesariu pa restablecer l'orde na ciudá y atopar y esaniciar a los rebeldes. L'usu de paracaidistes acabó cola fuelga y destruyó la infraestructura del FLN n'Arxelia. Sicasí, aquel día el FLN yá demostrara la so capacidá pa cutir al exércitu francés y de llograr una respuesta masiva ente la población musulmana. La publicidá qu'el FLN apurrió a los medios demostrando como l'exércitu francés acababa colos rebeldes con métodos brutales, incluyendo la tortura, toque de queda, y represión, acabaron cola imaxe internacional de lo qu'enantes paecía una "pacificación" o "operación d'orde públicu", pasando a ser vista como una guerra colonial llena de violaciones a los [[derechos humanos]].