Diferencies ente revisiones de «Arnold Schönberg»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-relación +rellación)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-desenvolvimientu +desarrollu)
Llinia 3:
'''Arnold Schönberg''' {{nym}} foi un [[compositor]], teóricu musical y [[pintor]] [[Austria|austriacu]] d'orixe [[xudíu]]. Desque emigró a los [[Estaos Xuníos]], en 1933, adoptó la forma '''Arnold Schoenberg''' pa escribir el so nome, y asina ye como suel apaecer nes publicaciones d'idioma inglés.
 
Ye reconocíu como unu de los primeros compositores n'enfusase na composición [[atonalidad|atonal]], y especialmente pola creación de la técnica del [[dodecafonismu]] basada en series de dolce notes, abriendo la puerta al posterior desenvolvimientudesarrollu del [[serialismu]] de la segunda metá del s. XX. Amás, foi'l líder de la denomada [[Moderna Escuela de Viena|Segunda Escuela de Viena]].
 
== Biografía ==
Llinia 9:
Arnold Schönberg foi fíu de Samuel Schönberg (1838-1889), un zapateru natural de [[Hungría]], y de Pauline Nachod (1848-1921), quien creció en [[Praga]]. La so carrera musical empezó abondo ceo: a los nueve años yá yera [[violinista]] y compositor autodidacta. Tres la muerte del so padre, en 1889, viose obligáu a curiar del bienestar de la so familia y empezó a trabayar como aprendiz d'emplegáu nel bancu Wiener Privatbank Werner & Co. Mientres estos años, solo podía satisfaer la so pasión pola música mirando de llueñe los conciertos al campu realizaos en parques como'l Augarten o'l [[Prater|Wiener Prater]]. Invertía parte del so sueldu en numberoses funciones de [[ópera]] y, d'ente toes, prefería siempres les de [[Richard Wagner]].
 
Según les sos memories, Schönberg debe'l so persistente desenvolvimientudesarrollu artísticu a trés persones: Oskar Adler, quien-y tresmitió conocencies básicos de teoría musical, [[poesía]] y [[filosofía]]; David Joseph Bach, quien espertó en Schönberg una amplia consciencia [[ética]] y [[moral]], según una oposición escontra lo común y lo popular”; y finalmente [[Alexander von Zemlinsky]], que conoció a Schönberg pol so ingresu como violonchelista na orquesta amateur “Polyhymnia”, en 1885. El [[direutor d'orquesta]] reconoció'l talentu de Schönberg y, en 1898, ayudar na interpretación (esitosa) del Primera [[Cuartetu (música)|Cuartetu]] pa cuerdes en Re menor na Sala Bösendorf de la Sociedá Musical de Viena. Pese al fechu de que Schönberg tomó clases de composición con Zemlinsky per dellos meses, consideraba haber aprendíu más al traviés del estudiu de les obres de los grandes compositores, sobremanera, les de [[Johannes Brahms]], [[Richard Wagner]], [[Gustav Mahler]], [[Johann Sebastian Bach]] y [[Wolfgang Amadeus Mozart]].
 
Al traviés de Zemlinsky, Schönberg pudo echar raigaños nel ambiente musical de Viena y la so contorna. Dempués de la so salida del bancu, asumió la direición del [[Coru]] “Freisinn” de Mödling y del Coru Masculín de Cantar de Meidling, según el puestu de maestru del Coru de metalúrxicos de Stockerau.