Diferencies ente revisiones de «Auschwitz»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-aníos +aniellos)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-relación +rellación)
Llinia 33:
El primer cambéu importante nes funciones pa les que taba destináu'l campu producióse en septiembre de 1940 cuando [[Oswald Pohl]] realizó una visita d'inspección al nuevu campu. Pohl yera xefe de la Oficina Central d'Alministración y Economía de les SS (SS-WVHA, poles sigles n'[[Idioma alemán|alemán]] de ''SS-Wirtschafts-Verwaltungshauptamt'') y taba interesáu na esplotación de les cercanes canteres de grava y arena, polo qu'ordenó a Höss qu'aumentara la capacidá del campu añediendo un pisu a los barracones esistentes.{{Harvnp|Rees|2005|p=62}}{{Harvnp|Friedländer|2009|p=325}} Pocu dempués, en payares de 1940, Himmler y Höss decidieron poner en marcha proyeuto d'investigación y esplotación agrícola. Dambos taben interesaos na [[agronomía]] y entamaron, ente otra coses, la construcción de llaboratorios, el drenaxe de banzaos y la cría de ganáu. Sicasí, l'allugamientu de Auschwitz, na confluencia de dos ríos, convertir nun llugar pocu prometedor pa tales propósitos y bien propensu a los llenes, a pesar de lo cual esta actividá nunca foi abandonada y miles de prisioneros morrieron intentando abrir canales o enriando ríos.{{Harvnp|Rees|2005|pp=63-65}}
 
Cerca de 6500 miembros de les SS sirvieron en Auschwitz realizando pequeñes o grandes xeres coles mires de llograr la denomada [[solución final]] al problema xudíu» o «cuestión xudía». La mayoría d'ellos sobrevivieron a la guerra. Coles primeres prisioneres, llegaron tamién les primeres vixilantes al campu en marzu de 1942 treslladaes dende'l campu de [[Ravensbrück]], n'Alemaña. El campu femenín foi camudáu a Auschwitz Birkenau n'ochobre de 1942, y [[María Mandel]] foi nomada xefa de vixilancia. Cerca d'un total de 1000 homes y 200 muyeres de les SS sirvieron de vixilantes en tol complexu de Auschwitz. D'ente tolos funcionarios, solamente 750 fueron llevaos a xuiciu, casi toos en relaciónrellación con crímenes contra la población polaca. Höß dio una descripción detallada del funcionamientu del campu mientres el so interrogatoriu nos [[Xuicios de Núremberg]], detalles que complementó na so autobiografía. Höss foi executáu en 1947 enfrente de la entrada al crematoriu de Auschwitz I.
 
Dende 1940, [[Witold Pilecki]], un soldáu de la [[Armia Krajowa]] (organización de resistencia polaca a la ocupación nazi) foi voluntariu pa ser lleváu como prisioneru a Auschwitz y llogró una considerable cantidá d'información que foi llevada a [[Varsovia]] y dellí a [[Londres]]. Per otra parte, los aliaos teníen información aérea detallada de los campos dende mayu de [[1944]]. Dos prisioneros fugaos (Rudolph Vrba y Alfred Wetzler) axuntaren descripciones precises y mapes que llegaron a los aliaos mientres el branu de 1944. El 13 de setiembre de 1944, bombarderos de los [[Estaos Xuníos]] atacaron la fábrica de Buna Werke acomuñada con Auschwitz III, destruyéndola parcialmente.