Diferencies ente revisiones de «Educación preescolar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pág." +"páx."
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Desenvolvimientu +Desarrollu)
Llinia 138:
Los CENACEP (Centros d'Aprendizaxe Comuñal n'Educación Preescolar, o Centros de ''Aprestamiento'' Comuñal n'Educación Preescolar) son una modalidá educativa de aprestamiento aceleráu, dirixíu a la niñez de 6 años d'equí p'arriba, de les distintes etnies del país, que van ingresar al primer grau primaria, que nun tuvieron accesu al nivel preprimario, nin relación escolar dalguna.
 
'''Entidá Responsable:''' Unidá Técnica de los Niveles Inicial y Preprimario, Direición calidable y DesenvolvimientuDesarrollu Educativu
 
'''Creación:''' El programa surdió nel añu 1994, como proyeutu pilotu auspiciado por [[UNICEF]], en 46 centros de la [[Ciudá de Guatemala|Rexón Metropolitana]].
Llinia 189:
 
==== Programa d'educación preescolar 2004 ====
Ta integráu por seis campos formativos los cualos son: campu formativo 1 DesenvolvimientuDesarrollu Personal y Social, campu formativo 2 Llinguaxe y Comunicación, campu formativo 3 Pensamientu Matemáticu, campu formativo 4 Esploración y Conocencia del Mundu, campu formativo 5 Espresión y Apreciación Artístiques y Campu Formativo 6 DesenvolvimientuDesarrollu Físicu y Salú.
 
A diferencia d'un programa qu'establez temes xenerales como los conteníos educativos, en redol a los cualos entámase la enseñanza y acútense les conocencies que los alumnos han d'adquirir, esti programa ta centráu en competencies. " Una competencia ye un conxuntu de capacidaes qu'inclúin conocencies, actitúes, habilidaes y mañes que llogra una persona por aciu procesos d'aprendizaxe y que se manifiesten nel so desempeñu en situaciones y contestos diversos. Esta decisión d'orde curricular tien como finalidá principal favorecer que la escuela constituyir nun espaciu que contribúi al desenvolvimientu integral de los neños por aciu oportunidaes d'aprendizaxe que-yos dexen integrar los sos aprendizaxes y utilizalos nel so actuar cotidianu.
Llinia 235:
* La educación preescolar comuñal, que se refier a la intervención educativa, per mediu del Conseyu de Fomentu Educativu (CONAFE) nel mediu rural, indíxena y en contestos migrantes. La educación preescolar comuñal parte de la reconocencia de les carauterístiques de dichos grupos de población y ufierta orientaciones pa la intervención pertinente con base nel contestu, llingua y cultura de los alumnos.
* La educación preescolar indíxena
* Centros Asistenciales de DesenvolvimientuDesarrollu Infantil (CADI), que son modelos d'atención dirixíos a madres trabayadores y estudiantes d'escasos recursos económicos, carentes de prestaciones sociales. La población oxetivu d'estos programes son neños y neñes de trés a cuatro años, que s'atopen n'abandonu temporal pola necesidá de la madre d'integrase a la vida granible cola cuenta de fortalecer la economía familiar.
* Les cases de cuidu diariu, operen como una microempresa y la persona encargada del cuidu de los neños ye asesorada pola Asociación Civil, que fai una evaluación escoyida del espaciu físicu y equipamientu. Tienen la misión d'ayudar a que les madres trabayadores atopen un espaciu seguru onde los sos fíos puedan quedase, cerca de la so casa mientres elles trabayen. Los neños reciben alimentos banciaos, sofitu escolar y valores.
* Estancies pal bienestar y desenvolvimientu infantil, estes otorguen servicios d'atención pal DesenvolvimientuDesarrollu y Bienestar Infantil, qu'asegure la integridá de los neños, garanticé la so seguridá, favoreza'l so aprendizaxe y formación (el ISSSTE, ye una institución que brinda esti serviciu).
* Serviciu de guarderíes del Seguru Social, la so misión ye apurrir a los fíos(as) de les madres trabayadores aseguraes, padres viudos o divorciaos, toos aquellos elementos que favorezan el so desenvolvimientu integral, al traviés de la práutica d'aiciones d'altu valor educativu, nutricional y de preservación y fomentu a la salú.