Diferencies ente revisiones de «Cohesión social»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-perspectives +perspeutives)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-relaciones +rellaciones)
Llinia 1:
La '''cohesión social''' designa, en [[socioloxía]], el grau de [[consensu]] de los miembros d'un [[grupu social]] o la perceición de pertenencia a un proyeutu o situación común. Ye una midida de la intensidá de la [[interaición social]] dientro del grupu; puede ser midíu con un test d'índices o a cencielles descritu o definíu pa cada casu. Atenta contra la cohesión l'[[Anomia (ciencies sociales)|anomia]], esto ye, el comportamientu ensin basar en normes.
 
Esto quier dicir qu'eses relacionesrellaciones son consensuales, percibíes como xustes ente los grupos que gobiernen y los que son gobernaes. Demanden o impliquen tantu la perceición del bon desempeñu de les autoridaes y que eses sían respetaes como qu'esista una aición percibida como d'[[bien común|interés común]].
 
La cohesión d'un grupu puede midise por aciu un [[test estadísticu]] non paramétrico o llibre de distribución, como'l [[coeficiente de correlación de rangos de Pearson]] (''r'') o'l [[coeficiente de correlación de rangos de Kendall]] (''τ''), que comparen les resultaos [[Esguilar (matemática)|esguilar]]es de dellos [[cuestionariu|cuestionarios]] sobre una mesma variable en dos momentos distintes de [[Muestreo (estadística)|muestreo]] o ente dos variables distintos pero rellacionaes.
 
Al aldericar sobre los distintos grupos sociales, dizse qu'un grupu ye un estáu de cohesión (cuando los miembros tienen llazos que los xunen unos con otros y col grupu como unu solu) . Anque'l términu cohesión ye un procesu que consta de munchos factores, pueden estremase cuatro componentes esenciales: les relacionesrellaciones sociales, les relacionesrellaciones de trabayu, la unidá (que se percibe ente los miembros del grupu) y les emociones de los integrantes.
 
El campu de la [[discriminación social]] puede estudiase, dende les perspeutives sociolóxiques del [[interaccionismo simbólicu]], el [[funcionalismu]] o la [[teoría del conflictu]], como un problema de cohesión social.
 
La noción de [[integración social]] utilízase davezu como [[sinónimu]] de la cohesión. Dende la perspeutiva funcionalista o la [[teoría de sistemes]] entiéndese la integración nun sistema de [[estratificación social]] como fundamentu harmónicu de les relacionesrellaciones ente les [[clase social|clases]]; les [[instituciones]] y, ''a fortiori'', el [[sistema social]] nel so conxuntu considérense como un tou funcional.
 
Cohesión Grupal (Psicoloxía)