Diferencies ente revisiones de «Compañía de Xesús»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-relaciones +rellaciones)
m Iguo plurales
Llinia 166:
La Compañía de Xesús camudó a lo llargo de los sieglos. Les sos publicaciones empobinaes al esterior afirmen que'l cambéu foi esternu, en ciertes formes. Dellos detractores (el exjesuita [[Malachi Martin]], l'historiador y políticu español [[Ricardo de la Venada]]) falen d'un relajamiento nel so espíritu, inclusive d'adoptar criterios modernistes. A entamos del sieglu XXI la Compañía inclúi nel so senu distintos identidaes eclesiales, dende'l conservadores, hasta les más progresistes. Un exemplu d'estes últimes posiciones ye la [[teoloxía de la lliberación]] desenvuelta por dellos xesuites, ente otros sacerdotes y relixosos, en [[América Llatina]] mientres los años 1960 y 70.
 
El fechu de tomar partíu foi dacuando peligrosu pa los xesuites. En 1983, el sacerdote James F. Carney (el padre Guadalupe”), foi asesináu n'[[Hondures]] por militares por cuenta de la so ideoloxía revolucionaria. Seis añoaños más tarde, nel añu 1989 nel marcu de la "Ofensiva Final" de la guerra civil salvadoreña, el xesuita [[Ignacio Ellacuría]] y otros cinco relixosos de la Compañía, morrieron a manos de la Fuercia Armada de [[El Salvador]], fueron asesinaos polos militares por cuenta de una llarga ya intensa actividá en defensa de los [[derechos humanos]] nesi país. Dellos morrieron en guerres civiles n'[[África]], [[India]] y el sudeste d'[[Asia]], realizando aiciones d'ayuda social.
 
La Compañía de Xesús tien fuertes alderiques internos, signu vistu como fortaleza o debilidá dependiendo de los criterios. Nesta llinia, el 6 de mayu de 2005 fíxose públicu'l [http://www.nationalcatholicreporter.org/update/bn050605.htm retiru de Thomas Reese], S.J., como editor de ''America'', la prestixosa revista xesuita d'[[Estaos Xuníos]]. La [[Congregación pa la Doctrina de la Fe]] pidió a la Compañía la so remoción argumentando que la so llinia editorial ponía en dulda'l maxisteriu de la Ilesia. Y, en marzu de 2007, el mesmu institutu condergó la obra del teólogu salvadoreñu, d'orixe español, [[Jon Sobrín]], unu de los padres de la teoloxía de la lliberación, porque «les sos proposiciones nun tán en conformidá cola doctrina de la Ilesia». «La midida nun puede ser interpretada como una sanción o condena» del teólogu, señaló'l voceru de la [[Santa Sede]], el sacerdote [[Federico Lombardi]], xesuita como Sobrín. Ente otros famosos xesuites cuestionaos o censuraos nel so momentu pola mesma Ilesia católica, atópense Jacques Dupuis, [[Pierre Teilhard de Chardin]], [[John Courtney Murray]] y (nuna orientación totalmente distinta de los anteriores) l'escritor arxentín [[Leonardo Castellani]], quien foi espulsáu de la Orde polos xesuites mesmos.