Diferencies ente revisiones de «Isidoru de Sevilla»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-título = +títulu =)
m Iguo testu: -"veinte" +"venti"
Llinia 40:
Foi un escritor prolíficu y un infatigable compilador y recopilador. Compunxo numberosos trabayos históricos y llitúrxicos, trataos d'astronomía y xeografía, diálogos, [[enciclopedia|enciclopedies]], biografíes de persones pernomaes, testos teolóxicos y eclesiásticos, ensayos valorativos sobre'l ''Antiguu'' y ''Nuevu Testamentu'', y un diccionariu de sinónimos, según “Laus Spaniae” (Allabancia d'España).
 
La so obra más conocida son les ''Etimoloxíes'' (escontra 634), monumental enciclopedia que reflexa la evolución de la conocencia dende l'antigüedá pagana y cristiana hasta'l sieglu VII. Esti testu, tamién llamáu ''Oríxenes'' y estremáu en veinteventi llibros, con 448 capítulos, constitúin una enorme obra enciclopédica na que se recueyen y sistematizan tolos ámbitos del saber de la dómina ([[teoloxía]], [[historia]], [[lliteratura]], [[arte]], [[derechu]], [[gramática]], [[cosmoloxía]], [[ciencies naturales]]...). Gracies a esta obra, fíxose posible'l caltenimientu de la cultura romana y la so tresmisión a la España visigoda.
 
Coles mesmes cabo destacar la so obra la ''Hispana'', que ye una colección de cánones conciliares y epístoles pontificies. Los cánones recoyíos correspuenden a concilios griegos, africanos, galicanos y españoles, mientres les epístoles pontificaes, más d'un centenar, queden arrexuntaes por orde cronolóxicu. La riqueza de conteníu y universalidá de los sos planteamientos confieren a la ''Hispana'' un papel de capital importancia, ensin oldéu posible con cualesquier otra colección canónica de la mesma dómina. la ''Hispana'' foi precedida dende mediaos del sieglu VI por un índiz formáu pol estractu de los cánones, y constó de trés recensiones: la Isidoriana, correspondiente a la redacción primitiva, la Xuliana (de la dómina de [[Santuyano de Toledo]]) y la Vulgata, o edición más espublizada y utilizada, qu'habría de ser bien conocida nes Galias y qu'influyó amás n'otres colecciones canóniques posteriores.