Diferencies ente revisiones de «República de Florencia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
m Iguo plurales
Llinia 57:
La población de Florencia siguió creciendo nel [[sieglu XIII]], llegando a los 30.000 habitantes, gracies al apurra del comerciu. Construyéronse nueves pontes ya ilesies, la mayor de les cualos foi la catedral de [[Santa María del Fiore]], en [[1294]], y polo xeneral los edificios d'esta dómina sirven como bonos exemplos de [[arquiteutura gótica]]. Políticamente, Florencia yera apenes capaz de caltener la paz ente facciones: la precaria paz qu'esistía a principios de sieglu foi rota en [[1216]], cuando españó'l conflictu ente [[güelfos y gibelinos]]. Los gibelinos yeren entós l'aristocracia de la ciudá, ente que los güelfos yeren populistes.
 
Los gibelinos, que baxu [[Federico de Antioquía]] gobernaren la ciudá dende 1244, fueron depuestos en 1250 polos güelfos. La política que llevaron a cabu, conocióse como'l ''Primu Popolo'' . Los güelfos llevaron Florencia a espolletar entá más. La so principalmente orientación mercantil llueu se fixo evidente n'unu de los sos primeros llogros: la introducción d'una nueva moneda, el [[Florín]], en 1252. Foi llargamente utilizáu fora de les fronteres de Florencia por cuenta del so conteníu d'oru confiable, fixu y llueu se convirtió nuna de les monedes comunes d'Europa y el [[Cercanu Oriente]]. El mesmu añu de la creación del [[Palazzo del Popolo]] los [[Güelfos y gibelinos|güelfos]] perdieron les riendes del poder dempués que Florencia sufrió una catastrófica derrota na [[batalla de Montaperti]] en 1260. Los gibelinos recuperaron el poder y desfixeron toos lestoles meyores de los güelfos. Baltaron cientos de torres, cases y palacios. La fraxilidá del so gobiernu fixo que los gibelinos buscaren un árbitru nel Papa [[Clemente IV]]. Afortunadamente pa Florencia, el Papa favoreció abiertamente a los güelfos y estos fueron debidamente restauraos al poder.
 
La economía florentina algamó la so cenit na segunda metá del sieglu XIII. El famosu [[Palazzo Vecchio|Palaciu de la Señoría]] foi construyíu, diseñáu por [[Arnolfo di Cambéu]]. Los distritos florentinos fueron estremaos en distritos alministrativos en 1292. En 1293 les Ordenances de Xusticia fueron promulgaes y fíxose efectiva la constitución de la república de Florencia mientres tol [[Renacimientu italianu]]. En 1298, una de les families bancaries líderes d'Europa, los Bonsignori, quiebra y asina la ciudá de [[Siena]] pierde la so estatus como'l centru bancariu d'Europa en favor de Florencia.