Diferencies ente revisiones de «Pueblu (llocalidá)»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-#el +los )
Llinia 52:
 
=== Despreciu al rústicu ===
La v''a''loración contraria tien tamién alloñaos exemplos, como'l despreciu col que yeren consideraos #ellos llabradores (y la medrana a les sos revueltes) nuna adición a la lliturxa eclesiástica medieval: A roxura rusticorum llibera nos, Apodere.<ref>Citado por E. Pablo Molina [https://web.archive.org/web/20070906200802/http://www.elhilodeariadna.org/articulos/volumen9/art03_letras_completo.asp ''El latido impetuoso de la letra. Violencia y Literatura en algunos textos hispanoamericanos'']</ref> Les ''sátires contra'l rústicu'' yeren manifestaciones del amiestu de despreciu y rocea con que clérigos y nobles víen al siervu, amenorgáu a una bisarma deforme, ignorante y violentu, capaz de les mayores otomíes, sobremanera cuando s'arrexuntaba.<ref>[//es.wikipedia.org/wiki/Umberto_Eco Umberto Eco] (2008) ''Historia de la Fealdad'', Madrid: Nerea.</ref> La mesma espresión rústicu, que significa habitante del campu, o d'un pueblu, yera equivalente a persona inculta y brutal (como más modernamente la espresión ''paletu'', que s'utiliza como insultu), o inclusive a les coses bastes y menos pervalibles (por casu, la edición en ''[[Mediu rural|rústica]]'' d'un llibru). La identificación del ''villanu'' (habitante d'una villa) con una persona ensin honor, tien el mesmu sentíu. Ello ye que nun se concibe nel [[Feudalismu|sistema feudal]] qu'un ensin privilexar pueda tener honor, como s'alderique en dos obres maestres del teatru clásicu español, ambientadas en dos talos pueblos que se remonten énte una inxusticia: ''L'Alcalde de Zalamea'' ([[Pedro Calderón de la Barca|Calderón de la Barca]]) y ''Fuenteovejuna'' ([[Lope de Vega]]).
 
=== Denuncia del atrasu rural ===
Llinia 59:
|[[Ficheru:Gustave_Courbet_-_A_Burial_at_Ornans_-_Google_Art_Project_2.jpg|miniaturadeimagen|''Entierru en Ornans'', de Gustave Courbet, 1849. La so forma de representar, en gran formatu y con "realismu", una escena d'una comunidá rural, causó escándalu.]]
|}
La denuncia de los [[Rexeneracionismu|rexeneracionistes]] a la situación de los pueblos suxetos al caciquismu y l'atrasu de la España de finales del sieglu XIX y empiezos del sieglu XX, #ver na frase fecha: el que s'instala nun pueblu #aburricar, se envilece y emprobezse.<ref>Vicente Peset lo atribuye a Fernandito de Vida, maestro de [//es.wikipedia.org/wiki/Ayora Ayora], citando como fuente oral a Felipe Abarca Lázaro. [http://www.uv.es/gabarca/programas/acta.htm ''Mi condiscípulo Abarca y Lázaro''], revista ''Cultura'' del 6 d'agostu de 1933.</ref> Lo mesmo asocede col clima opresivo y decadente de los pueblos de principios de sieglu XX que describieron #ellos autores de la xeneración del 98 en noveles como ''L'árbol de la ciencia'' de [[Pío Baroja]] o en poesíes como ''La tierra de Álvar González'' d'Antonio Machado (en Campos de Castiella). La película de [[Luis Buñuel]] Les Hurdes, tierra ensin pan (1932) reflexa una de les contornes d'atrasu más tópicu, diez años dempués de la visita d'Alfonso XIII col doctor Gregorio Marañón y l'hispanista Maurice Legendre. El tremendismu de [[Camilo José Cela]] na posguerra produció ''Viaxe a la Alcarria''<ref>[http://www.rtve.es/alacarta/videos/los-libros-ficcion/libros-viaje-alcarria/2154046/ Programa de TVE, 1976]</ref> (1948) o ''La familia de Pascual Duarte'' (novela, 1942).
 
== Referencies ==