Diferencies ente revisiones de «Filtru polarizador»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"llineal" -"llinial"
Llinia 8:
La lluz ye una [[radiación electromagnético]] tresversal, ye dicir la oscilación del campu electromagnético ye perpendicular al so espardimientu. Polo xeneral, fontes lluminoses convencionales, como'l Sol, emiten lluz con campos eléctricos en cualquier direición a la direición d'espardimientu (pero siempres perpendicular a esta). Pero por distintos mecanismos físicos puede penerar una sola direición d'oscilación, nesti estáu la lluz esta polarizada.
 
Entós, la [[Polarización electromagnética|lluz polarizada]] ye aquella que tien una determinada direición d'oscilación. Hai tres tipos de lluz polarizada: llinealllinial, circular y elíptica. Podemos imaxinar, el filtru polarizador ye como una rejilla que dexa namái'l pasu de la lluz que bazcuya nel planu paralelu al vector normal a la superficie de la rexa. La lluz tresmitida al otru llau del polarizador considérase lluz polarizada. En realidá'l filtru polarizador comercial consiste nuna cadena de polímeru espurrida a la llende, de cuenta que les molécules actúen como una rejilla qu'absuerbe fuertemente una componente polarizada de lluz y ye bien tresparente a la otra componente, como describe la [[Llei de Malus]].
 
== Aplicaciones ==
Llinia 15:
Un [[filtru fotográficu]] polarizador ye un filtru, compuestu por un cristal polarizador, que rotándolo afaise l'efeutu deseyáu.
 
Pola so forma, en fotografía esisten dos tipos de filtros polarizadores: '''llineales''' y '''circulares'''. Los llineales quedaron obsoletos por cuenta de que con éstos el l'[[autofoco|enfoque automáticu]] (autofocus) de les cámares nun funcionar. Por ello surdieron los polarizadores circulares que sí dexen l'enfoque automáticu de les cámares modernes.
Los llineales malapenes s'usen yá que al realizar l'acción de autofocus el filtru xira solidariamente col oxetivu. Los circulares son el mesmu filtru, pero montáu nuna montadura circular (d'ende'l so nome) que dexa reorientar cuando sía necesariu.