Diferencies ente revisiones de «Reximientu de Candás y Lluanco»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"a'l (pallabra en plural)" +"a los (pallabra en plural)"
m apostrofación
Llinia 1:
El '''Reximientu de Candás y Lluanco''' entamar en n'[[Uviéu]] en [[xunetu]] de [[1808]], en plena [[Guerra de la Independencia española|Guerra de la Independencia]]. El mandu recai nel coronel Juan González Cienfuegos, Conde de Peñalba (perteneciente a la familia homónima qu'había monopolizado los cargos públicos de [[Lluanco]] nos sieglos anteriores). La mayor parte de los homes del reximientu son vecinos de los conceyos de Gozón y Carreño, anque a lo llargo de la so esistencia va recibir reemplazos de [[Illas]], [[Castrillón]], [[Ribesella]], [[Cabranes]], [[Corvera]] y [[Llanera]]. Originariamente, componer de diez compañíes, con un total de 748 infantes y 30 oficiales.
 
== Participaciones ==
La primer batalla en que tuvo presente llibró los díes [[10 de payares|10]] y [[11 de payares]] de [[1808]] en [[Espinosa de los Monteros]] ([[Provincia de Burgos|Burgos]]). El reximientu pierde más de 340 homes y vese forzáu a retirase al traviés de [[Cantabria]]. En [[Pola de Siero]], el [[xeneral Ballesteros]] reorganiza les tropes. A empiezos de [[1809]] Ballesteros entama una ofensiva que lu lleva a recuperar la llinia defensiva de [[Colombres]]. En mayu de 1809, el mariscal francés [[Michel Ney|Ney]] dirixe una rápida contraofensiva que se salda cola derrota de los asturianos. El cuerpu retirar hasta Val de Burón, tres un infructuosu intentu de resistencia en [[Cuadonga]]. En xunu, les tropes tán recompuestes y participen en tomar de [[Santander (Cantabria)|Santander]], que s'amosó fugaz. El [[11 de xunu]] l'exércitu asturianu ye arolláu polos franceses de [[Bonet]], y el mesmu Ballesteros fuxe a Xixón. Va Ser un guerrilleru, Juan Díaz Porlier ''El Marquesito'', quien reorganize a los ástures en [[Medina de Pomar]] (Burgos). En xunetu, el Reximientu de Candás y Lluanco integrar na nueva III División del Exércitu de la Esquierda sol mandu de Ballesteros. Mientres el mes d'agostu asoceden los combates nel valle de [[Valle de Turón|Turón]]. Ellí llógrase una victoria frente al Reximientu 120 francés. A esta victoria sígenlu los fracasos del intentu de toma de [[Zamora (España)|Zamora]] y l'ataque a [[Alba de Tormes]].
 
En 1810, el Reximientu participa en combates en [[Zalamea la Real]] y [[Aracena]]. El 19 d'agostu Ballesteros decide unviar de vuelta el reximientu a Asturies. Al so regresu, va integrar los llamaos ''Cuadros Asturianos'', xuntu colos reximientos de Cuadonga y [[Villaviciosa]], ocupándose del reclutamiento n'Asturies y [[Galicia]]. A partir d'entós formen el 2.º Reximientu d'Asturies. Per estos díes sumaba 840 homes.
 
Por fin llega'l tiempu de les victories, tres mil vicisitud y apulmonamientos. En 1812, con los franceses n'escorribanda, pasa a formar parte de la División de Llugo y en payares amestar a les fuercies d'Asturies p'atacar a los franceses nel [[Narcea]] y ganalos.