Diferencies ente revisiones de «Aeropuertu de Glasgow Prestwick»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m apostrofación
Llinia 17:
L''''Aeropuertu de Glasgow Prestwick''' (n'[[idioma inglés|inglés]], '''''Glasgow Prestwick Airport''''', en [[gaélicu escocés]] '''''Port-adhair Glaschu Prestabaig'''''), con códigu [[Asociación de Tresporte Aereu Internacional|IATA]] '''PIK''' y [[ICAO]] '''EGPK''', ye un [[aeropuertu internacional]] asitiáu al norte de la llocalidá de [[Prestwick]], en [[South Ayrshire]], y cerca de [[Glasgow]], en [[Escocia]]. Anque oficialmente denominar "Aeropuertu de ''Glasgow'' Prestwick", porque ta a 46 km de dicha ciudá, ye comúnmente conocíu como '''Aeropuertu de Prestwick''' o '''''Prestwick Airport'''''. Nos últimos años esperimentó una crecedera inusitado nel númberu de pasaxeros, por cuenta de que dalgunes [[aerollinies de baxu costu]], y n'especial [[Ryanair]], utilicen esti aeropuertu como base. En 2006, Prestwick tresportó a alredor de 2,4 millones de pasaxeros.<ref name="CAA">[http://www.caa.co.uk/docs/80/airport_data/2006Annual/Table_01_Size_of_UK_Airports_2006_Comp_2001.pdf Datos sobre tresporte de pasaxeros] {{Wayback|url=http://www.caa.co.uk/docs/80/airport_data/2006Annual/Table_01_Size_of_UK_Airports_2006_Comp_2001.pdf |date=20070929110645 }}, y [http://www.caa.co.uk/docs/80/airport_data/2006Annual/Table_03_1_Aircraft_Movements_2006.pdf sobre movimientos d'aeronaves] {{Wayback|url=http://www.caa.co.uk/docs/80/airport_data/2006Annual/Table_03_1_Aircraft_Movements_2006.pdf |date=20080910185321 }}</ref>
 
En términos d'espaciu físicu, Prestwick ye l'aeródromu más grande de d'[[Escocia]], anque en términos de númberu de viaxeros asitiar por detrás de los aeropuertos de [[Aeropuertu Internacional de Glasgow|Glasgow]], [[Aeropuertu d'Edimburgu|Edimburgu]] y [[Aeropuertu de Aberdeen|Aberdeen]], toos ellos operaos por [[BAA Limited|BAA]].
 
== Historia ==
Llinia 26:
La [[Fuercia Aérea de los Estaos Xuníos]] (USAF) abriera en [[1952]] una base na cortil del antiguu aeropuertu, a partir de les instalaciones de la [[Fuercia Aérea Británica]] (RAF). Esta base cerrar en [[1966]], anque una parte foi ocupada pol escuadrón 771 aereu naval, destináu a operaciones de [[busca y rescate]]. ''[[Scottish Aviation]]'' construyó una fábrica emplegando l'antigua terminal de Prestwick, onde se construyeron los aviones conocíos como [[Scottish Aviation Twin Pioneer]] y dempués los [[Handley Page Jetstream]] y los [[Scottish Aviation Bulldog]]. Una parte d'esta factoría, un gran edificiu [[Art decó]] qu'inda se caltien, yera en realidá un restu de la [[Esposición Imperial d'Escocia de 1938]] en [[Bellahouston Park]] ([[Glasgow]]). Cuando ''Scottish Aviation'' fundir con ''[[British Aerospace]]'', decidieron caltener les instalaciones de producción d'aeronaves hasta [[1998]], construyendo sobremanera actualizaciones de la serie Jetstream. Na actualidá [[BAE Systems]] caltien una pequeña instalación en Prestwick, que produz componentes para [[Airbus]] y [[Boeing]].
 
Nos sos entamos, Prestwick yera l'únicu aeropuertu de d'[[Escocia]] autorizáu pa realizar vuelos trasatlánticos, sobremanera por cuenta de les condiciones meteorolóxiques benignes que suelen reinar na mariña de [[Ayrshire]]. Ello ye que la borrina ye nesti aeropuertu muncho menos habitual que nel restu d'aeródromos [[Gran Bretaña|británicos]]. Esta circunstancia pudo tamién contribuyir a que decidiera caltenese Prestwick abiertu cuando la compañía BAA, dueña del [[Aeropuertu Internacional de Glasgow]], paecía tar dispuesta a clausuralo. Anque [[British Airways]] dexó de fletar vuelos regulares de pasaxeros dende Prestwick a finales de los [[años 1970|años 70]], l'aeropuertu siguió usándose, sobremanera, pa entrenamientu de pilotos, y bien especialmente pa entrenar pilotos pal [[Concorde]].
 
=== Festival Aereu de Prestwick ===
Llinia 35:
En [[1991]] l'Autoridá Aeroportuaria Británica, acabante privatizar y convertida en [[BAA Limited]], decidió treslladar tolos vuelos trasatlánticos dende Prestwick al [[Aeropuertu Internacional de Glasgow]], cerca de [[Paisley]], y vender Prestwick a otra compañía privada. A mediaos de los [[años 1990|años 90]], el númberu de pasaxeros qu'utilizaben l'aeropuertu baxó sópito, dibuxando un futuru inciertu pal aeródromu. [[1994]] marcó l'empiezu de la renacencia de Prestwick: nesta fecha construyó una estación de tren dientro de la llinia [[Glasgow]]-[[Ayr (Escocia)|Ayr]], y la [[aerollinia de baxu costo]] [[Ryanair]] abrió una ruta a [[Dubliín]], y otra a [[Londres]] un añu más tarde. Dende entós el númberu de vuelos y de pasaxeros tresportaos nun dexó de crecer.
 
L'aeropuertu ye anguaño propiedá de la compañía [[Nueva Zelanda|neozelandesa]] [[Infratil]], que tamién tien l'[[Aeropuertu Internacional de Wellington]] y l'[[Aeropuertu Internacional de Kent]]. N'abril de [[2005]], Infratil completó un plan de remodelación de más de 3 millones de [[llibres esterlinas]]. Dalgunes d'estes remodelaciones fueron polémiques: por casu, el chigre de la terminal foi decoráu con un [[logotipu|logo]] que representaba a un home, vistíu con un [[kilt]], inconsciente al pie de una botella de [[güisqui]]. Anque se criticó esta imaxe por dar una imaxe negativa de d'[[Escocia]] a los visitantes esteriores, y humillante pa los locales, la direición del aeropuertu defender afirmando que yera "risonderu y visualmente estimulante". Sicasí, el logo foi esaniciáu'l [[3 de marzu]] de [[2006]], unes poques selmanes dempués de la so instalación.<ref>[http://www.dailyrecord.co.uk/news/tm_objectid=16771579&method=full&siteid=66633&headline=you-re-barréi--name_page.html Daily Record]</ref>
 
El [[6 de xunetu]] de [[2005]], l'Aeropuertu de Glasgow Prestwick convertir nel puntu de llegada de los principales líderes mundiales na so llegada a la [[31ª Cume del G-8]] en [[Gleneagles]]. La policía de [[Strathclyde]] estableció un dispositivu de seguridá ensin precedentes alredor del aeropuertu, ayudaos por [[policía]]s veníos del restu del [[Reinu Xuníu]]. Cuando'l [[Air Force One]] disponer a aterrizar, col presidente de los [[Estaos Xuníos]] [[George W. Bush]] a bordu, la policía decidió cerrar la [[autopista]] A77, que cuerre cerca d'unu de los estremos de la pista d'aterrizaxe.