Diferencies ente revisiones de «Discu d'acrecimientu»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-resolvimientu +resolución)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- sía + seya )
Llinia 11:
== Formación de discos de acrecimiento ==
[[Archivu:Accretion disk.jpg|thumb|300px|left|Representación artística d'un discu de acrecimiento nuna estrella alimentáu por material procedente de la so compañera binaria.]]
El discu ye una estructura común nel universu. Tantu [[galaxa]]s como [[estrella]]s formáronse al empar en discos de acrecimiento de bien distintes dimensiones. El motivu qu'anicia tan comunes estructures a partir d'informes nubes de gas ye senciellu. Casi toa masa de gas tien un ciertu [[momentu angular]], una mínima cantidá de rotación. Esto ye, les inmenses nubes que se colapsen formando estes estructures xiren primeramente, anque síaseya bien amodo. El sistema de gas en rotación caltener nun delicáu equilibriu que puede rompese por cuenta de la onda de presión d'una [[supernova]] o a qu'algama una cantidá de [[Formación estelar#Inestabilidá de Jeans|masa crítico]], por casu. Cuando sobrevien la inestabilidá y la nube estruyir pol efeutu creciente de la gravedá ésta empieza a esperimentar ciertos cambeos que lu conducirán a formar un discu.
 
Al estruyise la nube xira más apriesa por caltenimientu del momentu angular. Pero esti xiru solo asocede a lo llargo del so planu de xiru. Nes zones de mayor [[Movimientu de rotación|rotación]] la [[fuercia centrífugo]] adquier cada vez mayor intensidá. Esta [[asimetría]] cada vez más acusada ye la que, adulces, acaba per dar forma al discu. Les rexones suprayacentes y subxacentes al planu de xiru, ye dicir los polos, cayen llibres a gran velocidá ente que'l gas que xira a lo llargo de dichu planu vese bien frenáu pola creciente fuercia centrífuga. Con éses l'acción combinada de rotación y [[gravedá]] ye la que, a la fin, va dar la carauterística forma de discu.