Diferencies ente revisiones de «Declaración de los Derechos del Home y del Ciudadanu»

m
Bot: Troquéu automáticu de testu (-drechos +derechos)
Contenido eliminado Contenido añadido
m igües estándares
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-drechos +derechos)
Llinia 8:
 
[[Imaxe:Declaration_of_Human_Rights.jpg|200px|thumb|right|Declaración de los Drechos del Home]]
Los representantes del pueblu [[Francia|francés]], costituyíos en Conceyu Nacional, cuidando que la ignorancia, l'escaezu, o'l despreciu de los Drechos del Home son les úniques causes de les desgracies públiques y de la corrupción de los gobernantes, resuelven esponer, nuna declaración solemne, los drechosderechos naturales, inalienables y sagraos del home, pa qu'esta declaración tea presente costantemente en tolos miembros del cuerpu social y recuérde-ys los sos drechosderechos y los sos deberes; pa que los autos del poder llexislativu y executivu, al poder ser comparaos en cualaquier momentu cola finalidá de toa institución política, seyan más respetaos; pa que les reclamaciones de los ciudadanos, fundaes n'alantre en principios simples y indiscutibles, contribuya siempres al caltenimientu de la Costitución y el bienestar de toos.
 
Poro, el Conceyu Nacional reconoz y declara en presencia y so los auspicios del Ser Supremu los vinientes Drechos del Home y del Ciudadanu.
 
*Artículu 1ᵘ - Los homes nacen y permanecen llibres y iguales en drechosderechos. Les diferencies sociales nun pueden tener otru fundamentu que la utilidá común.
*Artículu 2ᵘ - La final de toda asociación política ye'l caltenimientu de los drechosderechos naturales y imprescriptibles del home. Estos drechosderechos son la llibertá, la propiedá, la seguridá y la resistencia a la opresión.
*Artículu 3ᵘ - El principiu de toa soberanía reside esencialmente na Nación. Ningún organismu nin individuu pue exercer una autoridá que nun surda espresamente d'ella.
*Artículu 4ᵘ - La llibertá consiste en poder facer too aquello que nun perxudique a los otros. Asina pues, l'exerciciu de los drechosderechos naturales de cada home nun tien otra llende qu'aquella que garantiz l'exerciciu d'iguales drechosderechos al restu de los miembros de la sociedá. Namái la llei puede entamar estes llimitaciones.
*Artículu 5ᵘ - La llei namái puede prohibir les aiciones perxudiciales pa la sociedá. Tolo que nun tea prohibío pola llei nun pue ser torgao y naide ta obligáu a facer lo que la llei nun ordena.
*Artículu 6ᵘ - La llei ye la espresión de la voluntá xeneral. Tolos ciudadanos tienen dreitu a participare na súa ellaboración, personalmente ou a traviés de los sous representantes. La llei debe ser igual pa toos, tanto pa protexer como pa castigar. Dao que tolos ciudadanos son iguales ente la llei, caún pue aspirar a toles dignidaes, puestos y cargos públicos según la so capacidá y ensin más distinción que la de les sos virtudes y talentos.
Llinia 22:
*Artículu 9ᵘ – Tou home será consideráu inocente hasta declaráselu culpable. Si se xulga indispensable detenelu, la llei reprimirá severamente tou rigor que nun resultara necesariu p'asegurar el so arrestu.
*Artículu 10ᵘ – Naide debe ser perseguíu poles sos opiniones, inclusive relixoses, na midida en que les sos manifestaciones nun alteren l'orde públicu establecíu pola llei.
*Artículu 11ᵘ – La llibre comunicación de pensamientos y opiniones ye ún de los drechosderechos de más valir l'home. Poro, tou ciudadanu puede falar, escribir y imprentar llibremente, faciéndose responsable de los abusos d'esa llibertá nos casos previstos pola llei.
*Artículu 12ᵘ – Pa garantizare los drechosderechos del home y del ciudadanu ye necesaria la fuercia pública. Poro, institúise esta fuercia en beneficiu de toos y non pa la utilidá particular d'aquel a quién se-y enfota.
*Artículu 13ᵘ – Pa caltener esta fuercia pública y pa los gastos d'alministración, ye indispensable entamar una contribución común que debe distribuise equitativamente pente los ciudadanos, d'alcuerdu a les sos posibilidaes.
*Artículu 14ᵘ – Los ciudadanos tienen drechu a verificar por si mesmos o a traviés de los sos representantes la necesidá de la contribución pública, de consentila llibremente, de controlar el so emplegu y determinar les cuotes, la base tributaria, la recaudación y la duración de la dicha contribución.
*Artículu 15ᵘ – La sociedá tien drechu a desixir a tou axente públicu que-y rinda cuentes de la so alministración.
*Artículu 16ᵘ – La sociedá en que nun tean garantizaos los drechosderechos nin tea establecida la separación de los poderes, carez de costitución.
*Artículu 17ᵘ – La propiedá ye un drechu inviolable y sagráu del que naide puede ser priváu, sacante si la necesidá pública, llegalmente establecida, desíxelo claramente y cola condición d'una xusta y previa indemnización.
 
130 520

ediciones