Diferencies ente revisiones de «Malcolm X»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-drechos +derechos)
Llinia 3:
'''Malcolm X''' de braeru nome '''Malcolm Little''' {{nym}} foi un activista [[afroamericanu]], voceru del NOI (''Nation of Islam'') y fundaor de la Muslim Mosque, Inc. y de la Organización pola Unidá Afro-Americana (OAAU).
 
La vindicación de los drechosderechos de la xente negro vivióla yá dende guah.e, pol activismu polos derechos cívicos de so padre, el ministru [[baptista]] Earl Little, siguidor del nacionalista negru [[Marcus Garvey]]. Pola mor d'ello, la familia sofrió l'acosu de los grupos racistes Black Legion y [[Ku Klux Klan]]. Éstos asesinaron a so pa, y so ma acabó nun centru psiquiátricu. Pesie a ser un bon estudiante, nun fina los sos estudios y treslládase a [[Boston]], onde trabaya n’estremaes coses.
 
== Na cárcele ==
Llinia 11:
== Activista ==
 
Entamando como Ministru Asistente del Templu de Detroit de la Nación del Islam, va dir espardiendo l'influxu de la NOI por Detroit, Filadelfia, Boston… Orador perbonu, nun diba entardar en convirtise nún de los cabezaleros del [[nacionalismu]] negru nos Estaos Xuníos. Defendía l'arguyu negru, y la creación d'un estáu independiente negru. Defende l'usu de la [[violencia]] en casu d'agresión por parte de blancos. Al final sedría un activista de los [[drechosderechos humanos]] y la unidá negra trescontinental de renome mundial. Llegó a declarase [[Comunismu|comunista]] (col tiempo entamó amistá con [[Fidel Castro]]), lo que fexo que'l [[FBI]] lu investigara. Algama nel 54 el Ministeriu del Templu de [[Nueva York]], y nel 58 cásase con Betty X.
 
== Pelegrín n'Oriente ==