Diferencies ente revisiones de «Estrella Polar»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- fasta + hasta )
m igües estándares
Llinia 13:
==Nel pasáu==
Hai 2.800 años enantes la nuesa dómina, la estrella más cerca'l polu Norte, (o seya, la estrella Polar d'aquella dómina llonxana), yera '''Thuban''', '''<math>\alpha</math>''' de la constelación del '''Dragón''', de magnitú 3,6 y qu'alcontrábase namái a 10' del polu celeste (La Estrella Polar d'anguaño ta a 50'). Thuban foi famosa en [[China]] y l'Antiguu Exiptu. Los antigos astrónomos chinos inscribiéronla nos sos anales, na dómina del Emperador Hoang-Ti, que reinó 2700 años enantes de la nuesa dómina.
Los exipcios, qu'hai más de 50 sieglos ficieran les Grandes Pirámides, amosaron tener unos conocimientos abondo avanzaos abriendo galeríes que dexen caltrizar nel so interior y acolumbrar dende elles el Polu Norte, (que d'aquella empobinaba a la '''<math>\alpha</math>''' del Dragón. Güei, dende les galeríes de les pirámides, si non tovieren trancaes, acolumbraríemos la nuesa estrella Polar, la '''<math>\alpha</math>''' de la Osa Menor.)
 
El polu pasó dempués ente la estrella '''<math>\beta</math>''' de la Osa Menor y la '''<math>\kappa</math>''' del Dragón. Nesta dómina construyóse la ''Esfera de Quirón'', la más antigua conocida, que correspuende a la dómina de la espedición de los Argonautes, 1.200 años enantes de la nuesa dómina. Dende entóncenes, el polu foi averándose a la qu'anguaño ye la estrella Polar.
Llinia 23:
 
==Nel futuru==
Pero la estrella Polar d'anguaño, de magnitú 2, ye una de les más brillantes que s'afayen nel camín que percuerre el Polu y por ello caltién el títulu dende hai más de dos mil años. Fechu que camudará alredor del añu 3.500, dómina na que'l polu pasará cerca d'una estrella de tercera magnitú, la '''<math>\gamma</math>''' de Ceféu. Nel añu 6.000 tará ente dos estrelles de tercera magnitú, la '''<math>\beta</math>''' ya '''<math>\iota</math>''' de Ceféu; haza l'añu 7400 tará cerca de la brillante estrella de primera magnitú, '''γ''' del Cisne, y haza l'añu 13.600, '''Vega''' ( '''<math>\alpha</math>''' de Lira), sedrá la estrella Polar más brillante del cielu boreal de branu que caltendrá la primacía demientres tres mil años polo menos. Ésta sedrá la Polar de les futures xeneraciones, como yá foi hai catorce mil años, na Era Glacial.
 
== Navegación astronómica ==
Llinia 29:
Dao que la estrella polar allúgase práuticamente nel polu norte celeste, aparez nel centru de les trayeutories circulares que paecen dibuxar les otres estrelles pola mor del efeutu de [[Rotación]] terrestre.
 
Esta carauterística independiza del tiempu, la observación de les coordenaes llocales de la estrella polar, siendo l'altor sobro l'horizonte espresáu en graos y minutos la llatitú del observador. Pa algamar exautitú, hai que correxir esti datu, ya que la estrella Polar nun s'alcuentra en términos teóricos exautamente nel polu Norte celeste.
La posición privilexada na bóveda celeste de la estrella polar, fai d'ella una aida del navegante, que namái con una güeyada al cielu ye quien a asegurar l'aldu y determinar la llatitú.