Diferencies ente revisiones de «Espeutru políticu»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-esquierdes +izquierdes)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Esquierda +Izquierda)
Llinia 1:
Llámase '''espeutru políticu''' al ordenamientu visual de grupos y organizaciones polítiques acordies con dellos exes conceutuales. Esta clas d'ordenamientu ta condicionada poles situaciones hestóriques, sociales y el [[sistema de partíos]] d'una [[sociedá]]. Ún de los más emplegaos ye [[EsquierdaIzquierda política|esquierda]]-[[Drecha política|drecha]].
 
== EsquierdaIzquierda y Drecha ==
Nos países occidentales contemporánios, l'espeutru políticu descríbese polo xeneral a lo llargo d'una llinia que va de drecha a esquierda. Esti espeutru políticu tradicional ta definíu a lo llargo d'un exe col [[conservadurismu]], la [[teocracia]] y el [[facismu]] (“la drecha”) nun estremu y el [[socialismu]] y el [[comunismu]] (“la esquierda”) al otru. En [[Norteamérica]] y [[Europa]], el términu [[lliberalismu]] refiérese a munches posiciones polítiques, munches vueltes consideraes estremaes ente los EE.XX y el restu'l mundiu. (Los lliberales considérense más bien d'izquierdes nos EE.XX. y más bien de dreches na mayor parte los países europeos – un términu qu'espeya la confrontación d'indefinición que "lliberal" tien nos EE.XX. ye'l de "centrista" o de "centro" n'Europa.
 
Llinia 16:
Sicasí, non toles consideraciones son apropiaes porque tamién hai delles corrientes que d'avezu clasifiquense dientro de la esquierda que s'oponen al Estáu, como los [[anarquismu|anarquistes]].
 
{{cita2|[...]los dos polos de la política nun yeren la EsquierdaIzquierda y la Drecha. De fechu, namái son dos menes d'ordenar una sociedá industrial y tamos moviéndonos aína más alló de les sociedaes industriales de los sieglos XIX y XX. A mí paecíame que los dos estremos más absolutos yeren l'[[anarquía]] y el [[fascismu]].|[[Alan Moore (escritor)|Alan Moore]]}}
 
[[Categoría:Política]]