Diferencies ente revisiones de «Gaullismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-esquierdes +izquierdes)
m igües estándares
Llinia 3:
El gaullismu ye mayormente [[conservador]]. Defende una conceición d'estáu [[Estáu Central|centralistal]] y da-y importancia a la trescendencia de [[Francia]] nel aspeutu internacional. Los gaullistas son polo xeneral drecha moderada, [[Nacionalista|nacionalistes]] y tienen estremaes posiciones al respeutive de la integración europea.
 
Dientro del gaullismu tóquense dos puntos contrarios. Los sos simpatizantes per un llau, aspiren al tradicionalismu cultural y social, y d'otru, amuésense abiertos a la modernización téunica y económica. Dempués de la fin de la [[Cuarta República Francesa]] en [[1959]] el gaullismu surdió como filosofía dominante na [[Quinta República Francesa]] y foi'l movimientu políticu dominante hasta la dimisión de [[Charles de Gaulle]] como [[Presidente]] en [[1969]].
 
El gaullismu espresóse al traviés de la creación d'estremaos [[partíos políticos]]. La so marca elleutoral inicial foi [[Aconceyamientu del Pueblu Francés]] (''Rassemblement du Peuple Français'', RPF) ([[1947]]-[[1952]]) - partíu fechu y disueltu por De Gaulle. Darréu, ente 1953 y 1958, el grupu parllamentariu gaullista denomóse Unión de los Repúblicanos d'Aición Social (URAS) y llueu republicanos-sociales.
 
Dempués, el gaullismu tuvo representáu nos [[partidos políticos]]que vienen darréu (de Gaulle nun yera militante y adscribíase como independiente) que sofitaben y dáben-y la mayoría parllamentaria al Presidente. En resume, foron estos:
Llinia 18:
==La doctrina y entamos gaullistes==
 
Quiciabes la pallabra doctrina nun seya abondo comeniente pa denomar la base ideolóxica del Gaullismu, pos el propiu [[xeneral de Gaulle]] foi siempres mui pragmáticu y adoptó siempres les decisiones más afayadices pa la circunstancia, non garrándose a unos principios inviolables colos qu'algamar los oxetivos.
 
El gaullismu ye, n'entamu, una filosofía que consta de lo que vien darréu:
Llinia 34:
*Un poder executivu fuerte (réxime presidencial) y estable (tendencia hacia'l bipartidismu p'algamar una mayoría clara), pero nun marcu republicanu y democráticu.
*Una rellación direuta ente'l xefe y el pueblu en sin necesidá dala d'intermediarios (eleición del xefe d'Estáu en [[sufraxu universal direutu]], recurriendo frecuentemente al [[referendum]]).
*L'agrupación de tolos franceses, más alló de la xerarquización esquierda-drecha, fonte de dixebra y escayencia al traviés de la rellación direuta del xefe, del pueblu y de la política social.
*La refuga al [[lliberalismu]] económicu clásicu y la orientación p'hacia una economía dirixida pol Estáu con un desendolcu voluntarista (la planificación, el acondicionamientu del territoriu, los grandes proyeutos públicos, el [[keynesianismu]], etc.)
*La refuga duple del [[capitalismu]] (esplotación d'una clase por otra) y de los socialismos revolucionarios (llucha de clases) en beneficiu d'una “tercera vía” social. Más alló d'una proteición social avanzada, la participación (nos beneficios, nes decisiones, na propiedád de la empresa), tamién llamada l'asociación capital-trabayu, fai pola reconciliación de los franceses y lleva a la xusticia y la eficacia.