Diferencies ente revisiones de «Güeyu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Limotecariu (alderique | contribuciones)
m igües estándares
Llinia 18:
El collor del iris depende de la tresparencia del estoma y de la cantidá de [[pigmentu]] que caltién. Cuandu el pigmentu ye escasu, los güeyos son [[azul]]es, metantu que cuado hai abondo, apréciense matices [[verde]]s o [[pardu|pardos]]. El pigmentu fórmase mentantu los primeros meses de vida, polo que tolos recién ñacíos tienen los güeyos de collor [[azul]]-[[buxu|buxáceos]]. El collor establézse de fincia a los dos o tres meses de vida. Si nun hai pigmentación, los güeyos semeyen [[bermeyu|roxos]]: ye'l casu de los [[albinu|albinos]]. El cristalinu, allugáu xusto darrera de la pupila, tá calteníu por unes frebes conxuntives mui esbiríes qu'al empar tan xuníes al músculu constrictor del [[cuerpu ciliar]]. El cristalinu fórmase a lo llargo de la tercera o cuarta selmana d'[[enxitu]]. Ye llandiu y ellásticu nos neños, pero endurézse col pasu los años.
 
El '''cristalinu''' aumenta de tamañu demientres tola vida: nún individu de 70 años ye cásique tres vegaes mayor que nún bebé. Darrera del cristalinu alcuéntrase el [[cuerpu vítreu]], una masa xelatinoso, blancuzo y tresparente qu'ocupa la mayor parte del interior del güeyu. Esta masa tá arrodiada pola retina, que ye la [[túnica]] más interna del güeyu. La retina, sensible a los impulsos lluminosos, ta coneutada coles frebes del nerviu ópticu, que se prollonga hacia'l cerebru. L'estaya qu'arrodia el nerviu ópticu ye la [[papila óptica]], un area que nun caltién célules madres sensoriales, y constitúi el denomáu [[puntu ciegu]]. Sobro la superficie de la retina, nel exe anteropostreru del güeyu, hai una depresión la [[mácula lútea]] o '''mariella''', que ye l'estaya de mayor agudeza visual. El güeyu ve la lluz visible que va dende 400 milimicres a 750 milimicres, aprosimadamente 3x10<sup>7</sup>3x10⁷ Hz de frecuencia d'anchu de banda
 
La mácula caltién la [[foveola]], la [[fóvea]] y la [[rexón parafoveal]]. Autúa como una mena del fieltru pa les radiaciones lluminoses d'onda más curtia protexendo de los rayos U.V. a la fóvea.