Diferencies ente revisiones de «José Luis Tamayo»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Fuercia Aéreo +Fuercia Aérea )
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Esquierda +Izquierda)
Llinia 50:
El 15 de payares la Policía y l'Exércitu reprimieron brutalmente una manifestación popular. El cálculu del númberu de muertos varia. Según el diariu El Telégrafu del 17 de payares, hubo nueve muertos y 76 mancaos; según l'anarquista Alloño Capelo, que da los nomes, fueron 13 les muyeres y 76 los homes muertos, y 161 los mancaos; depués Capelo xubió la cifra a 900 víctimes; dempués falóse, llixeramente, de millares. Veinticuatro años más tarde, Joaquín Gallegos Lara novelaría la matanza de payares en Les cruces sobre l'agua. Un zambo cargador diz a Alfonso Cortés, unu de los protagonistes de la novela: "Como yeren bastantísimos (los muertos), a munchos tirar a la ría pequí, abrir la barriga con bayoneta, a que non rebalsaran ". Nuna carta del 3 d'avientu de 1922 a Adelaida Velasco Galdós, diz el presidente Tamayo: "Los políticos preteridos empezaron dende la iniciación del mio Gobiernu una axatada campaña d'oposición sistemática contra l'Alministración, culpando al mio Gobiernu de la situación económica y d'ineptitú pa resolver problemes que nengún país del mundu puede resolver mientres nun suman les causes del esquiciamientu políticu, social y económicu. Tola prensa sofitó inxusta y temerariamente esta campaña... D'esti llabor antisocial de la prensa aprovecháronse los propagandistes del bolchevismu... Baquerizo (Enrique) creyó oportuna pa los sos planes la situación anómala que se presentaba. Mandó axentes a toes partes pa provocar un llevantamientu xeneral d'obreros faciéndo-yos creer que la prinda ameyoraría la situación d'ellos... (... ) ... (Entós) él se pre- sentaría nel momentu oportunu como caudiellu y salvador de la clase obrera ".
 
Pa los historiógrafos de la EsquierdaIzquierda, el proletariáu del Ecuador tuvo equí'l so bautismu de sangre y gracies a él superó les esviaciones d'una conducción anarquista. Pa Jaime Durán Barba, historiador de los movimientos obreros artesanales, ye discutible que "el proletariáu" fuera'l que con un altu nivel de conciencia llevara alantre les movilizaciones de payares. Más bien foi grande, diz, la importancia de los sectores artesanales nestos fechos, (amás de que) los sectores asalariaos que nellos participaron nun teníen inda una conciencia "proletaria". Sía que non, el 15 de payares de 1922 haber de convertir en bandera de llucha y puntu de referencia del sindicalismu marxista ecuatorianu.
 
Según l'informe del ministru de Facienda de 1921, "la decisión parlarmentaria de subordinar la responsabilidá fiscal a la conveniencia política yera la causa de la crisis financiera del Ecuador". Esto manifestábase na progresiva descentralización del sistema fiscal p'atender intereses localistes y rexonalistes. Tamayo contrató a John Hord, asistente financieru norteamericanu, por que collaborara na reforma del sistema fiscal. El presidente pudo presentar al Congresu un presupuestu unificáu pal añu fiscal de 1924 Magar la crisis y contribuyendo al escalabru fiscal, Ecuador modernizábase: inauguróse la radiocomunicación ente Guayaquil y Quito y el serviciu inalámbricu con estaciones n'Esmeraldes, Machala y La Puná; saniar a Guayaquil y enriar, pavimentó y dotó d'agua potable y de un Hospital Xeneral, y fíxose el primer censu de población de la ciudá; asfaltáronse les cais de Quito, instalar nella'l bombéu d'agua y la canalización, enguapecer con monumentos y fontes como la de "La Engalima", trabayada pol artista Antonio Salas, y construyóse l'Avenida 24 de Mayu na antigua quebrada de Jerusalén. Con estes obres conmemoraron los cien año de la Batalla de Pichincha. Saniar a Ibarra ya instaláronse faros a lo llargo de la Mariña.