Diferencies ente revisiones de «Tabarka»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"see" -"sede"
m cartafueyu de países: Túnez => Tunicia
Llinia 2:
{{Llocalidá}}
 
'''Tabarka''' (n'[[idioma árabe|árabe]] طبرقة ''Ṭabarqah'') ye una ciudá de [[TúnezTunicia]] sol [[Jendouba (gobernación)|gobiernu de Jendouba]], onde forma la única delegación de la mariña, a unos 58 km al norte de [[Jendouba]], y a 17 km de la frontera arxelina. El conceyu tien {{persones|unidá=habitantes}} y ta al mandu d'una delegación con 45 540 habitantes.
 
La zona correspuende a los montes de [[Khumayr]] (''Khroumirie'' en francés). La ciudá ye un puertu pesqueru (onde pueden atracar grandes barcos) destacáu na pesca de la llagosta y otros crustáceos, y corales (usaos en xoyería). Amás hai un puertu deportivu o recreativu. La ciudá recibió un fuerte impulsu turísticu y sírvese del [[Aeropuertu Internacional de Tabarka]] ([[Tabarka 7 de payares]]). La vía de ferrocarril llega hasta la ciudá, pero ta destinada solamente a mercancíes.
Llinia 21:
[[Archivu:Tarbarka 17th century.jpg|thumb|left|200px|La isla de Tabarka nel sieglu XVII.]]
 
Nel [[sieglu XVII]] el castru, como centru de la esplotación del coral, yera famosu perdayuri; los Lomellini teníen el monopoliu comercial al traviés de la Compañía d'África y afitaben los precios de los productos locales que podía esportar ensin pagar derechos al bey (tratáu de [[1676]]); primíos por diversu potencies, los Lomellini aportaron a vender los sos derechos o dexar la islla al bey; ésti ocupar de secute en xunu de [[1741]] y fixo prisioneros a los habitantes amenorgándolos a esclavos. Fueron lliberaos dáu l'interés de dellos nobles europeos, del Papáu, de [[Carlo Emanuele III]] y de [[Carlos III d'España|Carlos III]]. Dalgunos de los esclavos lliberaos fueron a [[Carloforte]] mientres otros, tres delles vicisitúes, dieron orixe a otros dos comunidaes: [[Calasetta]] na islla de San Pietro en [[Cerdeña]] y [[Nueva Tabarca]], nes mariñes d'[[Alicante]]. Otros emigraron a [[TúnezTunicia]]; dos muyeres de la isla, Sofia Bosso y Salvatora Paona, establecíes en Túnez y convertíes al islam, fueron muyeres de dos beys, la primera de Sidi Muhámmad y la segunda de Sidi Mustafá ([[1835]]-[[1837]]). Un intentu de recuperar la islla pol oficial de marina francés Saurins en [[1742]], fracasó.
 
Nel sieglu XVI el ríu Oued El Kebir podía remontase hasta les puertes de la villa, cosa qu'inda confirma un axente francés en [[1725]]. Darréu'l cursu del ríu amenorgóse y dexó de ser navegable. ''Masalik'' (ed. Van Leuwen-Ferré, publicáu en Túnez en [[1992]]), diz que pela redolada de la ciudá morrió la reina [[Kahina]], nun llugar llamáu Bir al-Kahina (Pozu de la Kahina), pero M. Talbi (''L'épopée de la Kahina'', [[1971]]) poner en dulda. El fuerte xenovés ye anguaño un cuartelillu militar y hai un faru.