Diferencies ente revisiones de «Indíxenes d'América»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
Llinia 52:
Nel cursu de mil años, una gran cantidá d'especies de plantes fueron adomaes, creaes y cultivaes nel continente americanu. Calcúlase que más de la metá de la producción de cultivos del mundu vien de plantes primeramente desenvueltes polos indíxenes d'América. En munchos casos, la xente indíxena creó especies totalmente nueves de delles xavazs que yá esistíen, como ye'l casu del [[Zea mays|maíz]] creáu del [[Zea perennis|teosinte]] montés de los valles del sur de [[Méxicu]]. Un gran númberu d'estos productos agrícoles entá caltienen los sos nomes afechos de la pallabra en [[náhuatl]] o [[quechua]].
 
Ente les técniques agrícoles desenvueltes polos indíxenes americanos atópense la l'[[asociación de cultivos]] como la [[milpa]] mesoamericana o la [[chacra (agroecosistema)|chacra]] andina, el [[Andén (agricultura)|cultivu n'andenes]] y diverses clases de sistemes de [[riego]]. La [[tierra negra amazónica]] ye un suelu bien fértil creáu por aición humana, pero alderica si la so formación foi intencional.
 
Ente les técniques del tratamientu d'alimentos destáquense la [[nixtamalización]], qu'aumenta la disponiblidad de nutrientes del maíz, y l'ellaboración de [[chuño]] (papes [[liofilización|deshidratadas por conxelación]]).