Diferencies ente revisiones de «Lliga Gaélica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m apostrofación
Llinia 2:
La '''Lliga Gaélica''' (n'irlandés: ''Conradh na Gaeilge'') ye una organización "pa caltener la llingua [[Idioma irlandés|irlandesa]] falada n'[[Irlanda]]". Fundar en [[Dublín]] el [[31 de xunetu]] de [[1893]] por [[Douglas Hyde]], un protestante de [[Frenchpark]] ([[condáu de Roscommon]]) cola ayuda de [[Eugene O'Growney]], [[Eoin MacNeil]]l, [[Luke K. Walsh]] y otros. Foi una evolución de l'anterior [[Unión Gaélica]] y convirtióse na principal institución promotora del [[Resurdimientu gaélicu|renacencia gaélica]]. El primer diariu de la Lliga foi [[An Claidheamh Solus]] ("La espada de lluz") de la cual foi'l principal editor [[Patrick Pearse|Pádraig Pearse]].
 
Anque yera apolítica, la lliga atraxo a munchos nacionalistes irlandeses d'orientaciones diverses, más que la l'[[Asociación Atlética Gaélica]]. Foi al traviés de la lliga que munchos de los futuros rebalbu y líder políticos atopar por primer vegada, y patrocinaron la fundación d'otros grupos como los [[Voluntarios Irlandeses]]. La mayoría de los firmantes de la [[Proclamación de Pascua]] yeren miembros de la Lliga.
 
Tres la fundación del [[Estáu Llibre Irlandés]], la organización perdió bona parte del so rol na vida pública. Darréu dirixó la campaña pa l'aprobación de la Llei de Llingües Oficiales de [[2003]] que da proteición llegal a los falantes d'irlandés y creó el cargu del ''An Coimisinéir Teanga'' (Comisionado de Llingües).