Diferencies ente revisiones de «Imperiu aqueménida»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pág." -"págs." +"páx." +"páxs."
m cartafueyu de países: Pakistán => Paquistán
Llinia 281:
Esti estilu artísticu aqueménida ye particularmente evidente en Persépolis: col so curioso proporcionada y bien entamada planta, rica ornamentación arquitectónica y magníficos relieves decorativos, el palaciu ye unu de los grandes legaos artísticos del mundu antiguu. Nel so arte y arquiteutura, Persépolis celebra al rei y l'oficiu del monarca y reflexa la perceición que Darío tenía de sigo mesmu como'l líder d'un conglomeráu de pueblos a los que diera una nueva y única identidá. Los aqueménidas tomaron les formes artístiques y les tradiciones relixosu y cultural de munchos de los antiguos pueblos d'Oriente Mediu y combinar nuna forma única.
 
Al describir la construcción del so palaciu en Susa, Darío diz que "Tráxose madera de cedru d'ellí (un monte llamáu El Líbanu), la madera de [[yaka]] traer de [[Gandhara]] y de [[Carmania]]. L'oru traer de [[Sardes]] y de [[Bactria]]... la piedra preciosa lapislázuli y cornelina... traer de [[Sogdiana]]. La turquesa de [[Corasmia]], la plata y el marfil d'[[Exiptu]], la ornamentación de [[Xonia]], el marfil d'[[Etiopía]] y de [[Sind]] (PakistánPaquistán) y de [[Aracosia]]. Los canteros que trabayaron la piedra yeren de [[Xonia]] y de [[Sardes]]. Los [[orfebre]]s yeren [[medos]] y [[exipcios]]. Los homes que tallaron la madera, yeren de Sardes y Exiptu. Los que trabayaron el lladriyu cocíu, esos yeren babilonios. Los homes qu'afataron el muriu, esos yeren medos y exipcios."
 
Yera un arte imperial a una escala que'l mundu nun había vistu antes. Los materiales y los artistes yeren tomaos de toles tierres gobernaes polos grandes reis, y de esa manera gustos, estilos y motivos entemeciéronse xuntos nun arte ecléctico y una arquiteutura qu'en sí mesma reflexaba l'Imperiu y l'entendimientu aqueménida de cómo esi imperiu tenía de funcionar.