Diferencies ente revisiones de «Jawaharlal Nehru»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-resolvimientu +resolución)
m cartafueyu de países: Pakistán => Paquistán
Llinia 19:
 
== Gobiernu (1947-1964) ==
Como primer ministru, llevó a cabu una política esterior de [[non alliniadura]], y convirtióse n'unu de los fundadores y dirixentes del movimientu de países ensin alliniar aconceyaos per primer vegada na llamada Conferencia de Bandug. Reclamó [[Caxmir (rexón)|Caxmir]] a pesar de la oposición de PakistánPaquistán, lo que desamarró la primer guerra ente esos dos países (1947-1949). Amestóse tamién [[Distritu de Hyderabad (India)|Hyderabad]] en septiembre de [[1948]]) y la colonia [[Portugal|portuguesa]] de [[Goa]] n'avientu de [[1961]]. Foi Ganáu militarmente pola [[República Popular China]] n'ochobre de [[1962]], a partir d'entós realizó una política de bona vecindá.
 
== Política económica ==
Llinia 101:
Nel ámbitu internacional, yera un campeón del pacifismu y un firme defensor de les Naciones Xuníes y co-fundador del Movimientu de Países Ensin Alliniar de les naciones que profesen la neutralidá ente los bloques rivales de naciones lideraes polos EE.XX. y la URSS. Reconociendo la República Popular de China, pocu dempués de la so fundación, frente a la mayor parte de los países del bloque occidental que siguíen teniendo relaciones polítiques cola República de China, abogó pola so inclusión nes Naciones Xuníes y negóse a la marca de los chinos como'l agresores nel so conflictu con Corea. Trató d'establecer relaciones cordiales y amistoses con China en 1950, y espresó la esperanza d'actuar como intermediariu pa salvar l'abilsu y les tensiones ente los estaos comunistes y el bloque occidental.
 
En 1948 prometiera celebrar un plebiscitu en Caxmir so los auspicios de la ONX. Caxmir yera un territoriu en disputa ente la India y PakistánPaquistán, en guerra per dichu tao dende 1948. Sicasí, como PakistánPaquistán nun retiró les tropes -de conformidá col resolución y de la ONX-, Nehru púnxose cada vez más cautelosos frente a la ONX, que se negaba a celebrar el plebiscitu, sicasí tuvo llugar en 1953. Los sos polítiques sobre Caxmir y l'integración de dichu tao na India foi defendida con frecuencia frente a les Naciones Xuníes pol so ayudante, Krishna Menon, un diplomáticu brillosu, que se ganó una reputación na India polos sos discursos apasionaos.
 
Nehru, siendo un pacifista, nun yera ciegu a la realidá política y geoestratégica de la India en 1947 y punxo la primer piedra de l'Academia de Defensa Nacional (India) en 1949, declaró:
Llinia 109:
Previo'l desenvolvimientu d'armes nucleares y estableció la Comisión d'Enerxía Atómica de la India (AEC) en 1948, foi llamáu Dr. Homi en referencia a J. Bhabha, un físicu nuclear, que s'encargó con total autoridá de tolos asuntos y programes na esfera nuclear y respondió namái ante sí mesmu. La política nuclear de la India establecer por aciu el compromisu personal non escritu ente Nehru y Bhabha, al que dixo una famosa frase: "Profesor Bhabha curiar de Física, dexe relación internacional a mi."
 
Dende'l principiu, en 1948, tenía grandes ambiciones pa desenvolver esti programa por tar en contra de los países industrializaos y la base d'esti programa foi establecer una capacidá d'armes nucleares de la India como parte de la superioridá rexonal de la India a otros países del sur d'Asia, bien especialmente PakistánPaquistán.
 
Foi aclamáu por munchos por trabayar pa distender les tensiones mundiales y l'amenaza de les armes nucleares dempués de la guerra de Corea (1950-1953). Encargar del primer estudiu de los efectos humanos de les esplosiones nucleares, y fixo campaña ensin fuelgu pola abolición de lo que llamó "estos motores espantibles de destrucción." Él tamién tenía razones pragmátiques pa promover la desnuclearización, por medrana a qu'una carrera armamentista nuclear conduxera a un escesu de militarización que sería inasequible pa los países en desenvolvimientu como'l suyu.
Llinia 123:
Los EE.XX. sofitáu a la corte Nehru dempués de la so intervención en favor de Nasser, mientres la crisis de Suez, sicasí, los barruntos d'una Guerra Fría y la rocea americana del socialismu Nehru esfrecieron les relaciones ente la India y los EE.XX., pos abarruntaba que Nehru sofitaba tácitamente a la Xunión Soviética.
 
Nehru caltuvo bones relaciones col Reinu Xuníu, inclusive dempués de la crisis de Suez, aceptó l'arbitraxe del Reinu Xuníu y el Bancu Mundial, la firma del Tratáu d'Agües del Indo en 1960 con PakistánPaquistán gobernanso Ayub Khan pa resolver les disputes de diba años por compartir los recursos de los principales ríos de la rexón de Punjab.
 
La política esterior de Nehru sufrió una reafirmación china sobre apuestes fronterices pola decisión de conceder asilu políticu al 14 Dalai Lama. Dempués d'años de negociaciones fallíes, Nehru autorizó al exércitu hindú a lliberar a Goa en 1961 de la ocupación portuguesa y, de siguío, amestar formalmente a la India, esto aumentó la so popularidá, pero foi criticáu pola oposición comunista pol usu de la fuercia militar. L'usu de la fuercia militar contra Portugal ganó-y la bona voluntá ente los grupos d'estrema derecha y d'estrema esquierda.
Llinia 153:
nome = Gabriela
| añu = 2005
| títulu = Perspectives y Analís sobre'l conflictu ente PakistánPaquistán ya India pola rexón de Caxmir. Institutu Teunolóxicu d'Estudios cimeros de Monterrey
| editorial = Campus Estáu de Méxicu |
url = http://www.razonypalabra.org.mx/llibros/llibros/Caxmir.pdf }}