Diferencies ente revisiones de «Sabencia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales
m Tomás de Aquino => Tomás d'Aquino
Llinia 6:
En [[Ciencies de la información (tecnoloxía)|ciencies de la información]], la Sabiduría constitúi'l vértiz de la pirámide constituyida, de menor a mayor complexidá, por [[datu]], [[información]], [[conocencia]] y sabiduría.
 
Na Sabiduría destácase'l [[xuiciu sanu]] basáu en [[conocencia]] y [[entendimientu]]; l'aptitú de valise del [[conocencia]] con [[wikt:ye:ésitu|ésitu]], y l'entendimientu pa resolver problemes, evitar o torgar peligros, algamar ciertes metes, o aconseyar a otros. Ye lo opuesto a la [[tontura|tontedad]], la [[babayada]] y la [[llocura]], y de cutiu oldéase con estes. [[Tomás de d'Aquino]] define la sabiduría como "la conocencia cierta de les causes más fondes de too" (''In Metaphysica'', I, 2). Por eso, pa él, la sabiduría tien como función propia ordenar y xulgar toles conocencies.
 
La sabiduría toma les sos referencies de lo que se denomina [[memoria al llargu plazu]]. N'otres pallabres, lo vivío hai d'esperimentase con abonda frecuencia o intensidá como por que nun se borrar de la nuesa alcordanza, ensertar nos esquemes de lo que consideramos bonu o malu y tómese en cuenta como parte de los procesos de supervivencia del individuu.