Diferencies ente revisiones de «Xuan Damascenu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"ceador/a" +"creador/a"
m Tomás de Aquino => Tomás d'Aquino
Llinia 22:
Según Juan Damascenu, correspuende a la razón esplicar los fenómenos físicos (rescamplos y truenos, por casu). Por ello critica les supersticiones, a les que considera frutu de la ignorancia. Nel so ''Fonte de la conocencia'' afirma que nun tien d'interpretar se al Universu dende'l [[animismu]]: "Que naide piense que los cielos y les estrelles tán animaos pos son, en realidá, inanimaos ya insensibles". Opónse, de la mesma, a la interpretación [[maniqueísmu|maniquea]] de la materia como fonte del mal: "Malu ye aquello que, nun teniendo la so causa en Dios, deber a nuesa mesma invención, a saber: el pecáu."
 
La naturaleza d'un ente ye la llei o la potencia —que-y confier el Creador— según la cual l'ente muévese o non (Principiu d'Operación). Dicha naturaleza nun esiste fora de los individuos y solamente el pensamientu puede concebila. Lo real ye l'individuu (la [[hipóstasis]], la esistencia concreta, la persona). Él fai subsistir tou lo demás, incluyida la sustanza o naturaleza (l'elementu común), que namái son na hipóstasis. Asina, Juan Damascenu lleva al pensamientu escontra lo concreto, escontra la esistencia, evitando'l conceptualismo [[Platonismu|platónicu]] y [[Aristotelismu|peripatéticu]], y preanunciando la metafísica de la esistencia (esse) de [[Tomás de d'Aquino]].
 
Dende la cayida ("[[pecáu orixinal]]") la congoxa pasó a ser parte constitutiva de la naturaleza humana. Ella espresa'l deséu natural d'esistir, el terror frente a la [[muerte]], frente a la perda de la [[esistencia]] recibida. La [[resurrección]] pa la vida eterna termina con ella.