Diferencies ente revisiones de «Avesta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"cognado" -"cognáu"
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Zoroastro +Zoroastru)
Llinia 7:
El ''Avesta'' calteníu hasta los nuesos díes ye una colección de testos llitúrxicos qu'apenes algama la cuarta parte del ''Avesta'' completu, tal que foi compilado na [[Imperiu sasánida|dómina sasánida]]. Una descripción del ''Gran Avesta'', compuestu por 21 ''nask'' (llibros), tresmitiósenos nos llibros octavu y novenu del ''[[Denkard]]'' (enciclopedia del mazdeísmo).
 
Yá nel sieglu XIX afayóse qu'ente los testos llegaos hasta nós hai una pequeña parte, que constitúi'l corazón de la lliturxa, escrita nuna llingua más antigua que'l restu del ''Avesta''. Estes partes son los ''[[gathas]]'' (cantares), nun tipu de versificación similar a la de los [[Vedes|himnos védicos]], y el ''Yasna Haptanhaiti'', escritu na mesma llingua, pero en prosa. Estes partes más antigües vienen atribuyéndose tradicionalmente a [[ZoroastroZoroastru]], pero la realidá histórica d'esti personaxe ye cuestionable y la so autoría de les ''gathas'' nun se pudo probar.
 
Nun hai nenguna edición completa del ''Avesta''. La más utilizada y meyor ye la de [[Geldner]], anque la más antigua de [[Westergaard]] ye daqué más completa, magar namái utiliza los manuscritos disponibles en biblioteques europees. Traducciones fiables más o menos completes son namái la de [[Darmesteter]] al francés y la de [[Wolff]] al alemán. Nun hai nenguna traducción fiable al español.
Llinia 24:
* ''Hadojt Nask'' ("llibru de les escritures"), describe'l [[alma]] dempués de la [[muerte]].
* ''Aogemadaeca'' ("aceptamos", sobre la muerte.
* ''Afrin i Zardust'' ("bendición de ZoroastroZoroastru").
 
== Ver tamién ==
Llinia 30:
 
== Bibliografía ==
* {{cita llibru| autor = [[ZoroastroZoroastru]]| títulu = El Avesta (testos del mazdeísmo)| editorial = Traducción, prólogu y notes por [[Juan Bautista Bergua]]. Madrid: Ediciones Ibériques, [[La Crítica Lliteraria]], 1992| id = ISBN 978-84-7083-083-9}}
 
== Enllaces esternos ==