Diferencies ente revisiones de «Tribunal Supremu d'España»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-drechos +derechos)
m igües estándares
Llinia 5:
El Tribunal Supremu ye'l tribunal de cabera instancia (final) en tolos casos y les sos decisiones sólo puen ser dexaes ensin efeutu cuando'l [[Tribunal Costitucional]] alcuentra mancadura de los derechos y llibertaes costitucionales. En tolos demás casos, nun ye posible apelar o recurrir una decisión firme del Tribunal Supremu.
 
Magüer, nel ámbetu penal el [[Rei d'España|Rei d'España]] pue dexar esin efeutu inclusive les condergues impuestes o ratificaes pol Tribunal Supremu, n'exerciciu del [[Indultu|drechu de gracia]] que la Costitución reconoz, a propuestu del [[Conseyu de Ministros d'España|Conseyu de Ministros]].
 
Conoz y decide los procesos de responsabilidá civil o penal encontra'l Presidente y los Ministros del Gobiernu de la Nación, los Senaores y Diputaos de les Cortes Xenerales, el Presidente y los Maxistraos del propiu Tribunal Supremu y Vocales del [[Conseyu Xeneral del Poder Xudicial]], el Presidente y los Maxistraos del Tribunal Constitucional y otros integrantes d'altes istituciones del Estáu y de les Comunidaes Autónomes.
Llinia 27:
==Organización y furrulamientu del Tribunal Supremu==
 
El Tribunal Supremu ta compuestu por un Presidente y por un númberu indetermináu de Maxistraos adscritos a les estremaes Sales que lu integren, toós ellos nomaos por [[Rei d'España|So Maxestá el Rei]] a propuestu del [[Conseyu Xeneral del Poder Xudicial|Conseyu Xeneral del Poder Xudicial]].
 
Nel senu del Tribunal Supremu esisten órganos xurisdicionales, encargaos d'alministrar xusticia en nome del Rei xulgando y faciendo executar lo xulgao, y muérganos gubernativos y alministrativos, aquéllos con función de gobiernu y direición o de simple alministración y auxiliu a los otros dos gurupos.