Diferencies ente revisiones de «Venetia»

Contenido eliminado Contenido añadido
Plantía: {{rexón}}, usando FastButtons
m igües estándares
Llinia 7:
Taba habitada polos vénetos pero la provincia incluyó'l país de los [[carnis]], que vivíen al Este de los vénetos hasta Tergeste ([[Trieste]]) con llende nel ríu Timavus. Los vénetos (llatín ''veneti'') vivíen al Oeste (ente los Athesis y los Plavis) y los ''carni'' (carnis) al Este (hasta Istria).
 
Dende'l valle del Save, el pasu de los Alpes Xulianos dexaba abiertu'l camín escontra Venetia y los invasores poder utilizar. Asina foi'l casu de [[Atila]] en [[452]], que llegó delantre de d'[[Patriarcáu de Aquilea|Aquilea]], la asedió y destruyir, igual que les ciudaes de ''Concordia'', ''Altinum, Patavium, Vicentia, Verona, Brixia, y Bergomum''. Los habitantes d'estes ciudaes abelugar nes llagunes onde fundaron un par de ciudaes en mediu de l'agua, onde antes solo vivíen pescadores: los fuxíos de d'[[Patriarcáu de Aquilea|Aquilea]] fundaron [[Grau (Italia)|Grau]] y los d'otres ciudaes (principalmente Patavium) fundaron [[Venecia]].
 
Los principales ríos del territoriu son el Athesis (Adige), el Medacus (Brentha) col el so afluente'l Medacus Minor (Bacchiglione), el Silis (Sele), el Plavis (Piave) el Liquentia (Livenza), el Romantinus (Lemene) , el Tilavemptus (Tagliamento), el Varanus y el Anassus (referíos por Plinio, probablemente'l Stellaiel el so afluente Cormor), y el Alsa (Ausa). Otros ríos de ciertu valumbu al Este son el Turrus (Torre), el Natiso (Natisone) y el Sontius (Isonzo) , esti postreru col so afluente Fluvius Frigidus (Wippach o Vipao); y finalmente el Timavusyel Formio (Risano) que marcaba la llende con Ístria.