Diferencies ente revisiones de «Pueblu godu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m apostrofación
Llinia 184:
=== Llingua ===
{{AP|Idioma góticu|Alfabetu góticu}}
El L'[[idioma góticu]] ye una de les [[llingües xermániques]] más tempranamente documentada, nel sieglu IV, faciendo d'él un idioma d'interés en [[llingüística comparada]]. Atopáronse escritos de lleendes populares de la [[Edá Media]] y, inclusive, dellos estudiosos atoparon evidencia de que se faló hasta'l [[sieglu XVI]], cuando s'escastó definitivamente, cola desparición del [[góticu de Crimea]].
 
El L'[[idioma góticu]] ye una [[llingües xermániques|llingua xermánica]] estinguida, que, cola llingua de los [[burgundios]], [[vándalos]], [[hérulos]] y rugenos, constituyía'l [[llingües xermániques orientales|grupu xermánicu oriental]]. Del restu d'estes llingües nun se conoz más, si ye que se conoz daqué, que dellos nomes propios y dellos sustantivos, o pallabres tomaes emprestaes d'otros idiomes. El góticu conozse primariamente pol [[Codex Argenteus]], una traducción de la Biblia. Caltiénense fragmentos de la traducción de la [[Biblia]], efectuada por [[Ulfilas]], que convirtió y evanxelizó a los godos. Estos, asitiaos de primeres al norte del [[Danubiu]], fueron conducíos pol mentáu obispu nel añu [[348]] al otru llau del ríu, cerca de [[Nicópolis]], por que pudieren escapar de les persecuciones anticristianas decretaes por [[Atanarico]].
 
La obra de Ulfilas foi de gran importancia. Non yá yera gran conocedor de la so propia llingua, sinón tamién del [[llatín]] y [[idioma griegu|griegu]]. Ver na necesidá de treslladar los conceutos, los fechos culturales y los oxetos de la civilización grecorromana a una llingua alloñada de too ello, por cuenta de les carauterístiques culturales del pueblu que lu falaba y carente tamién, si sálvense les inscripciones [[runes|rúniques]] xermániques, de cualquier tradición lliteraria. Poro, Ulfilas tuvo que crear de primeres un [[alfabetu]] proveniente del griegu, pero con traces llatines y rúnicos, y solucionar de siguío los complicaos problemes rellacionaos cola [[semántica]]. Entá cola llimitación de tratase d'una llingua d'una sola persona y resultancia d'una traducción, ye la primera [[llingua xermánica]] documentada. Amás la llingua gótica tien ciertos trazos de caltenimientu ausente o en víes de desapaición n'otres llingües xermániques- qu'asitien a esti idioma históricu abondo cerca d'aquella astracción científica que constitúi'l xermánicu común.