Diferencies ente revisiones de «Arquiteutura del Renacimientu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m apostrofación
Llinia 28:
* '''Busca del ideal clásicu''': al traviés del clasicismu, los homes del Renacimientu miraben escontra'l mundu greco-romanu como modelu pa la so sociedá contemporánea, buscando aplicar na realidá material cotidiana aquello que consideraben que pertenecía a un mundu más idílicu que real. Nesti sentíu, l'arquiteutura, cuantimás, intentó concretar conceutos clásicos como la [[guapura]], surdiendo asina la teorización y ordenación del movimientu, encontáu na [[Arquiteutura griega clásica|arquiteutura clásica griega]] y [[Arquiteutura de Roma Antigua|romana]].
 
* '''Visión profana sobre temes relixoses''': los valores clásicos, dende'l puntu de vista del [[cristianismu]], d'enorme influyencia nesti periodu (teniendo en cuenta que la Renacencia surde en n'[[Italia]], onde la presencia de la [[Ilesia católica]] foi decisiva pal arte), yeren consideraos [[Paganismu|paganos]] y de calter pecaminosu.
 
* '''Influencia de la naturaleza''': la [[naturaleza]] yera vista como la creación suprema de la obra de [[Dios]] y l'elementu más próximu a la [[perfección]] (otru de los ideales qu'había que buscar al traviés de la estética clásica). Asina, pasar de la busca de la inspiración na naturaleza, a la inspiración nes formes de la mesma naturaleza, tal como proponen los clásicos, convirtiéndose esto nun valor autónomu.
Llinia 47:
==== Inspiración vitruviana ====
[[Archivu:Da Vinci Vitruve Luc Viatour.jpg|miniatura|[[Leonardo da Vinci]] foi unu de los artistes que s'inspiraron en [[Vitruvio]]. Esti diseñu, el ''[[Home de Vitruvio]]'' ye la interpretación de Leonardo pa les regles de proporción definíes por Vitruvio na so ''Diez libro d'arquiteutura''.]]
La recuperación del ideariu de l'arquiteutura clásica, introducida pola cultura del Renacimientu, debió necesariamente tescender de la mera observación de la realidá. L'arquiteutura producida polos artistes renacentistes, humanistes polo xeneral, procuraben caltener una imaxe erudito y lliterario, más allá de la mera reproducción de les ruines greco-romanes. Los arquiteutos creaben siempres en busca d'un modelu ideal, en desterciu de los modelos esistentes (con gran númberu de ruines n'especial en n'[[Italia]]). Estos modelos ideales o idealizaos fueron sistematizados y afiguraos de forma teórica, no que va dar orixe a los trataos d'Arquiteutura clásica de la dómina.
 
Ensin dulda, pa la creación del modelu teóricu, la observación de les ruines foi la inspiración predominante de los primeros arquiteutos renacentistes italianos, pero a midida que la Renacencia evolucionaba, los estudiosos, van pasar, sistemáticamente, d'ufiertar o recuperar los cánones y obres técniques del clasicismu a redactar los sos propios trataos del estilu, qu'anque basaos nel clasicismu, apuerten a efectivamente anti-clásicos.
Llinia 65:
== Historia de l'arquiteutura renacentista ==
[[Archivu:Consolazione.JPG|miniatura|Santa Maria della Consolazione en Todi:Típica ilesia de planta central, tipoloxía estendida na Renacencia.]]
L'arquiteutura renacentista desenvolver a partir del [[sieglu XV]] principalmente en n'[[Italia]]. Ye común atribuyir el llugar de xénesis a la ciudá [[italia]]na de [[Florencia]], ciudá onde'l [[Arquiteutura gótica|góticu]] apenes enfusara, nel momentu de la construcción de la [[cúpula]] de la [[Santa María del Fiore|catedral de Santa María del Fiore]] proxectada por [[Filippo Brunelleschi]]. Tal episodiu non yá ye un meru cambéu nel perfil estilísticu que predominaba nel escenariu arquiteutónicu florentín, sinón la demostración clara de la rotura que vendría darréu na mesma forma de producir l'arquiteutura, abriendo camín pa, non yá redescubrir el clasicismu, sinón tamién pa la promoción de la tratadística y pa una teorización inédita sobre la tema. Son munchos los estudiosos qu'afirmen que Brunelleschi construyó, ello ye que non yá una cúpula, sinón el conceutu d'un nuevu tipu d'arquiteutu: alteria les regles de la construcción civil empecipiando un procesu que, gradualmente, va dixebrar al proyeutista del constructor.
 
Un fechu a destacar na producción de Brunelleschi ye que se manifiesta más importancia nel campu de la ''construcción'' que nel del ''estilu''. Asimilar esto cuando se repara la obra nel so conxuntu, atalantar# que, a pesar de querer siguir la canonización clásica, produzse un edificiu que nun ye dafechu comprometíu con diches regles clásiques. Esto ye causáu pola falta del arquiteutu de conocencia fonda de les normes clásiques, al qu'aportaba más pola observación de les ruines romanes esistentes que pol estudiu de los trataos.
Llinia 210:
En [[Inglaterra]] les formes de la renacencia italiana van tardar muncho más tiempu n'imponese que n'España o Francia. Mientres el periodu final del sieglu XV y tol sieglu XVI, desenvolvióse'l denomináu [[estilu Tudor]], un allongamientu del góticu con marcaes carauterístiques locales ingleses. A finales del sieglu XVI y empiezos del XVII, la denominada [[arquiteutura isabelina]] significó una apertura a influyencies esternes, ente les que taben les italianes, pero tamién les de l'arquiteutura holandesa.
 
Nun foi hasta bien entráu'l sieglu XVII cuando s'impunxeron les formes clásiques, fundamentalmente a partir de la obra de [[Iñigo Jones]] (1573-1652), qu'estudiara en n'[[Italia]] y habíase vistu influyíu por [[Andrea Palladio|Palladio]]. De vuelta n'Inglaterra, Jones diseñó edificios como la ''Queen's House'' de [[Greenwich (Londres)|Greenwich]] (1616) y la Casa de la Llacuada del [[Palaciu de Whitehall]] (1619). Estes construcciones de llinies sencielles y simetría fueron revolucionaries nun país onde entá se diseñaben edificios con ventanes partíes, almohadillado y torrecillas.
 
''[[Hatfield House]]'' foi mandada a construyir na so totalidá por [[Robert Cecil]], primer conde de Salisbury, ente 1607 y 1611, y ye l'exemplu perfectu de l'arquiteutura de transición ente l'estilu Tudor y la Renacencia. L'edificiu conxuga una nala Tudor, con ventanales con parteluz y teyáu almenado y dos ales claramente influyida poles fachaes de los ''[[palazzo|palazzi]]'' italianos. La so fachada central, originariamente en forma de [[loxa (arquiteutura)|loxa]] abierta, fuera atribuyida a Iñigo Jones, anque l'antoxana central d'estilu xacobín, fai probablemente falsa esta atribución. Dientro, la ellaborada escalera tallada amuesa la influyencia italiana na ornamentación inglesa.