Diferencies ente revisiones de «Arteaga»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m apostrofación
Llinia 1:
{{llocalidá}}
 
'''Artea''' (antes llamáu oficialmente '''Castillo y Elejabeitia'''; usándose en n'[[eusquera]] los nomes de ''Gaztelu-Elexabeitia'' y ''Arteaga'') ye un conceyu del valle de Arratia, na provincia de [[Vizcaya]], [[País Vascu]] ([[España]]).
 
Nél atopa la Ilesia de San Miguel; pequeña parroquia rural de planta rectangular simple, edificada a principios del sieglu XVI y completada nos cien años socesivos con distintos elementos de carpintería d'armar de ciertu interés: el coru talláu de celosía (1540 ca.), la cubrición aparente de pares con almizate planu (1600 ca.) y la torre de campanes, armada en 1621, deformada por Basterra en 1923 y dafechu restaurada col restu del edificiu en 1990. Dispon d'un pórticu perimetral envolvente qu'incluyía una capiya abierta y zona destinada a campusantu en redol a la cabecera.
 
== Topónimu ==
Esti conceyu tien una doble tradición na so denominación. Per un sitiu ta la denominación de '''Castillo y Elejabeitia''' (''Gaztelu-Elexabeitia'' en n'[[eusquera]]); y por otra la de '''Arteaga / Artea'''.
 
El nome de Castillo y Elejabeitia deber a que'l conceyu surdió nuna fecha indeterminada pola unión de dos antigües parroquies, la de Castillo y la de Elejabeitia. Castillo y Elejabeitia son anguaño barrios del conceyu. Sobre los sos nomes: el de Castillo (''Gaztelu'' n'eusquera) deber a casar-torre de ''Torrea'', que los vecinos conocíen d'antiguo como ''Gaztelua'' (El castiellu); ente que Elejabeitia (''Elexabeitia'' n'eusquera), significa etimológicamente ''La Ilesia de baxo''. Castillo y Elejabeitia foi tradicionalmente el nome oficial del conceyu anque'l so habitantes denominar más comúnmente sol nome de Arteaga / Artea.