Diferencies ente revisiones de «Conflictu social»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-relaciones +rellaciones)
m apostrofación
Llinia 13:
Otru siguidores d'esta segunda versión de la teoría conflictista radical son [[Charles Wright Mills|C.W. Mills]] d'alcuerdu a quien les contradicciones o coaición xenera "elites del poder". Para [[Ralf Dahrendorf]], el conflictu ye un fechu social [[Universal (metafísica)|universal]] y necesariu que se resuelve nel [[cambéu social]]. La posición de Dahrendorf puede trazase a [[Hobbes]]. A esta posición suman otros pensadores como Lewis A. Coser, [[Oscar Lewis]], [[Anthony Giddens]], [[Alain Touraine]], ente otros.
 
Tien de faese una mención especial de [[Max Weber]] para quien eses considerancies signifiquen qu'elque l'[[Estáu]] (que Weber concibi como teniendo'l monopoliu de la fuercia) va, inevitablemente, escontra una estructura racional-llegal de l'autoridá, utilizando una estructura [[burocracia|burocrática]] con cuenta de ganar aceptabilidad. Sicasí, pa él, la política derívase inanbigüamente del [[Poder (socioloxía)|poder]] (entendíu como la capacidá de tomar decisiones ya imponeles a otros), política entiéndese como cualquier actividá a la que puede dedicase l'estáu pa influyir sobre la distribución relativa de fuercia. La cuestión central ye'l tresformamientu d'esa fuercia de violencia desnuda en fuercia [[llexitimidá|legitima]], lo que se llogra, como se dixo, al traviés de la construcción d'estructures burocrátiques, esto ye, regulaes y sofitaes.
 
Anque Weber nun negó que l'orde económicu determinara l'orde social y políticu, la concepción weberiana de les clases económiques ye más amplia que la marxista, en que la pertenencia a clases nun se determina solamente pola posición en relación al [[mediu de producción]] que los individuos tengan. Weber introdució tres dimensiones a lo llargo los cualos se estratifica socialmente a los individuos, incluyendo'l [[Estatus social|estatus]] y un sistema d'estratificación acordies con el [[consumu]] de bienes (ver [[Estratificación social]]). Sicasí, una vegada qu'un grupu o clase llogró un estatus eleváu al traviés de ciertos llogros, los sos miembros tienden a llindar les oportunidaes de qu'otros individuos sustituyir, lo que de la mesma xenera conflictos que pueden inclusive desaguar en revoluciones. Asina, esta teoría puede ser vista n'ocasiones como una parte de la teoría social evolucionista o, dacuando, como parte d'una perceición fuertemente influyida por visiones tales como la de Marx o la de von Stein.