Diferencies ente revisiones de «Pueblu xudíu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m cartafueyu de países: Túnez => Tunicia
m apostrofación
Llinia 125:
 
Unu de los idiomes falaos polos sefardinos ye [[idioma xudeoespañol|xudeoespañol]] o ladín, que ye un dialeutu [[Idioma español|castellán]]. Los sefardinos tienen costumes ancestrales y un ritu relixosu hebraicu que-yos ye propiu.
En [[1924]], el xeneral [[Miguel Primo de Rivera|Primo de Rivera]] concedió la ciudadanía española a los xudíos sefardinos por razones históriques», lo cual salvó munches vides mientres la [[Segunda Guerra Mundial]]. El cónsul español [[Ángel Sanz Briz]] pudo salvar en n'[[Hungría]] a miles de xudíos del [[Holocaustu]], declarando que los xudíos sefardinos yeren ciudadanos españoles y por tantu pertenecíen a la xurisdicción del so gobiernu.<ref>Pa salvar entá más vides, Sanz Briz fixo amás pasar a munchos non sefardines por sefardines.</ref>
 
En [[1991]], [[Yad Vashem]] (Muséu del Holocaustu n'Israel) estremó les aiciones de Sanz Briz, concediéndo-y al traviés de los sos herederos el títulu de [[Xusto ente les Naciones]] ya inscribiendo el nome del cónsul español nel memorial de la Shoá. En [[1994]] el gobiernu húngaru concedió-y a títulu póstumu la Cruz de la Orde del Méritu de la República Húngara. Sanz Briz foi'l primer diplomáticu español qu'apaeció nun sellu de correos d'España.