Diferencies ente revisiones de «Henry Kissinger»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m apostrofación
Llinia 10:
| url = http://www.pagina12.com.ar/diariu/elmundo/subnotas/133260-42981-2009-10-10.html
| títulu = Páxina/12 :: El mundu :: Premiu consuelu }}<!--Títulu xeneráu por
Muriu Bot--></ref> tando probadamente amestáu a dellos réximes dictatoriales llatinoamericanos, tales como'l [[Réxime Militar (Chile)]] de d'[[Augusto Pinochet]] o'l [[Procesu de Reorganización Nacional]] d'[[Arxentina]], según por ser el responsable de planes represivos como lo sería la [[Operación Cóndor]], que la so célula d'orixe sería la [[Institutu del Hemisferiu Occidental pa la Cooperación en Seguridá|Escuela de les Américas]]. Tou esto causó qu'esistan numberoses iniciatives qu'escuerren consiguir el so procesamientu ante instancies xudiciales internacionales, según la retirada de la so [[Premiu Nobel]].
 
Na actualidá, pasó a actuar principalmente dende'l sector priváu, fundó la Kissinger Associates, y ye accionista y cofundador de la Kissinger & McLarty Associates, según miembru de les xuntes direutives y asesor de les empreses The Hollinger Group y [[Gulfstream Aerospace]]]. Amás ye rector de la [[Universidá de Georgetown]] y sirvió n'[[Indonesia]] como Asesor Xeneral de Gobiernu.
Llinia 34:
Permaneció en [[Harvard]], como miembru de la facultá nel Departamentu de Gobiernu y desempeñándose como profesor y catedráticu. Amás de [[1956]] a [[1958]] trabayó como Direutor del Proyeutu d'Estudios Especiales, que foi creáu por él mesmu y respondíu por pola ''Rockefeller Brothers Fundation''. Foi Direutor del programa d'estudios de defensa de [[Harvard]] ente [[1958]] y [[1971]]. Tamién foi Direutor del Seminariu Internacional de [[Harvard]] ente [[1951]] y [[1971]].
 
Amás, como parte de la so carrera, pasó a actuar como consultor, asesor y miembru de xuntes direutives de variedá de d'[[empreses]], de les cualos, la más sonada nos sos entamos y onde actuó como asesor foi la [[Corporación RAND]], una compañía de producción industrial que'l so vecera más importante yera nada menos que l'[[Exércitu de los Estaos Xuníos]], tando esta compañía estrechamente amestada col gobiernu y con múltiples programes de desenvolvimientu teunolóxicu y armamentístico, toes estes cuestiones valíen-y a la mesma'l ser acusada de ser una organización [[militarista]] y frecuentemente ser arreyada en tou tipu de «teoríes conspirativas» y acusaciones de «supuestos planes secretos» pa fines bélicos.
 
== Serviciu militar ==
Llinia 191:
So ''el mandu diplomáticu'' de Kissinger [[Estaos Xuníos]] siguió reconociendo y calteniendo relaciones con gobiernos de Derecha, yá fueren dictatoriales o democráticos, sofitando y estableciendo trataos y aliances estratéxiques con cada unu d'ellos, col fin últimu d'asegurar el predominiu de los enclinos [[capitalistes]] y [[neolliberalismu|neoliberalistas]], por sobre les izquierdistes, comunistes y socialistes na rexón. Pero Kissinger llegaría más llueñe que cualesquier de los sos predecesores nesta rexón.
 
Kissinger, sofitó y foi clave pal ascensu de trés importantes dictadura nel [[Conu Sur]], el [[Réxime Militar (Chile)|Réxime militar]] de d'[[Augusto Pinochet]] en [[Chile]] y el [[Procesu de Reorganización Nacional]] n'[[Arxentina]] y la [[Dictadura cívicu-militar n'Uruguái (1973-1985)]]. Amás desenvolvió y aplicó la [[Operación Cóndor]], un plan ofensivu en contra de les faiciones comunistes en [[Llatinoamérica]].
 
==== ''Cuba'' ====
Llinia 200:
So tales aspiraciones, la relaciones ente Cuba y Estaos Xuníos, fueron atayaes y el primeru trató de consolidar tou tipu de problemes pa la Isla Rebalba, llogrando aisllala internacionalmente, amás d'aplicar embargos económicos, ya inclusive mientres el gobiernu de Kennedy, llevar a cabu la [[Invasión de la Badea de Cochinos]], un ataque al territoriu cubanu.
 
Sicasí, Kissinger primeramente consideraba que yera momentu d'ameyorar les relaciones ente [[Cuba]] y [[Estaos Xuníos]], rotes dende [[1961]] (tol comerciu de d'[[Exxon Mobil]] cubanu fuera bloquiáu en febreru de [[1962]], unes selmanes dempués de la esclusión de [[Cuba]] de la [[Organización de los Estaos Americanos]], por cuenta de la presión estauxunidense). Sicasí, rápido camudó d'opinión y siguió la política de [[John F. Kennedy]]. Dempués de la participación de les fuercies armaes revolucionaries de Cuba nes lluches de lliberación n'[[Angola]] y [[Mozambique]], Kissinger determinó que nun siendo que [[Cuba]] retirara les sos fuercies nun podríen normalizase les relaciones ente dambos países, a lo cual [[Cuba]] negóse.
 
==== ''Panamá'' ====
Llinia 243:
{{AP|Procesu de reorganización nacional}}
 
Kissinger tomó una llinia similar como él había escontra [[Chile]] cuando l'arxentín militar, dirixíu por [[Jorge Rafael Videla]], derrocó'l gobiernu de d'[[Isabel Perón]] en [[1976]] con un procesu llamáu "[[Procesu de reorganización nacional]]" polos militares, cola que consolidó'l poder, llanzamientu de brutales represalies y "desapaiciones" contra opositores políticos. Mientres una xunta col [[Ministru de Rellaciones Esteriores]] arxentín, [[vicealmirante]] [[César Augusto Guzzetti]], Kissinger asegurólu que [[Estaos Xuníos]] yera un aliáu, pero apuró-y a "volver a procedimientos normales", rápido primero que el [[Congresu d'Estaos Xuníos]] volviera axuntase y tuvieron la oportunidá de considerar les sanciones.<ref>[http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB104/index.htm Conversación ente Kissinger y Guzzetti nel Archivu de Seguridá Nacional]</ref>
 
N'ocasión del [[golpe d'estáu]] d'[[Arxentina]], el [[24 de marzu]] de [[1976]], afaló y sofitó a la Xunta Militar a que tomara'l poder. Acusar de complicidá y del estímulu na eliminación y "[[desapaición]]" sistemática de miles d'opositores cometíes pola Xunta Militar d'[[Arxentina]] del autodenominado [[procesu de reorganización nacional]] o "''guerra puerca''" según denominaron dellos historiadores. L'aceptación de la "''guerra puerca''" arxentina per parte de Kissinger (quien naquel momentu yera [[Secretariu d'Estáu d'Estaos Xuníos]]) foi confirmada oficialmente por [http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB104/index.htm archivos desclasificaos] l'Archivu Nacional de Seguridá de los Estaos Xuníos (''The National Security Archive''). Nestos archivos confirmar de Kissinger, ente otres frases escontra la Xunta militar en referencia a la guerra puerca:
Llinia 259:
Enmarcada na [[Doctrina Truman]], esta coordinación traducir en "el siguimientu, vixilancia, detención, interrogatorios con apremios psico-físicos, tresllaos ente países y desapaición o muerte de persones consideraes por dichos réximes como 'subversives del orde instauráu o contraries al pensamientu políticu o ideolóxicu opuestu, o non compatible coles dictadures militares de la rexón'". El Plan Cóndor constituyir nuna organización clandestina internacional pa la práutica del terrorismu d'Estáu que instrumentó l'asesinatu y desapaición de decenes de miles d'opositores a les mentaes dictadures, la mayoría d'ellos pertenecientes a movimientos de la [[esquierda política]].
 
Afírmase, que Kissinger, na so odisea por caltener a [[Llatinoamérica]] llibre del comunismu y cualesquier otra corriente de d'[[esquierda]], sería'l responsable o a lo menos un personaxe clave na creación, planificación y puesta en marcha de la [[Operación Cóndor]], yá que pal añu en qu'ésta empezó a funcionar, [[1970]], Kissinger yá yera [[Conseyeru de Seguridá Nacional]], amás de que ye bien sabíu que gracies a él el [[Conu Sur]], pasó a tar apoderáu por dictadures y nel so desempeñu como [[Secretariu d'Estáu]], caltuvo una política eficaz en contra de cualquier intentu d'espansión ideolóxica y política d'orde [[izquierdista]].
 
La [[Operación Cóndor]], desenvolver mientres más de siete años, so la supervisión de Kissinger, siendo namái nes sos etapes finales, yá escontra [[1980]], cuando esti dexó d'exercer la Secretaría d'Estáu d'EEXX, les úniques nes que quiciabes nun tuviera inherencia.
Llinia 267:
 
== África ==
[[Archivu:Flag of UNITA.svg|250px|thumb|Bandera de d'[[UNITA]]]]
[[Archivu:Angola unita.png|250px|thumb|Máxima espansión de UNITA na Guerra civil d'Angola, 1976-1991.]]