Diferencies ente revisiones de «L'Olleria»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- les resultancies + los resultaos)
m aníu => aniellu
Llinia 17:
En dómina [[pueblu íberu|ibérica]], destaquen dellos afayos esvalixaos de cerámica y orfebrería, ensin atopar importantes ruines seique por cuenta de que ye una tierra de frontera apostada polos pueblos de la [[Contestania]] y la [[Edetania]]. Nel periodu íber-romanu, los eruditos centren el nucleu de población na ermita de San Cristóbal, onde s'atopó la llábana romana qu'anguaño se puede almirar na cai del Batle, fíbulas, monedes y cuentes de collar. Esisten delles villes [[Antigua Roma|romanes]] nel términu, destacando l'atopada mientres les obres de l'autovía central, na partida de ''Bonavista'', onde apaecieron importantes restos rellacionaos cola alfarería, la producción d'aceite y na so arquiteutura un [[hipocausto]] nel sosuelu de la vivienda.
 
L'actual allugamientu de Ollería deber a los [[musulmanes]] ratificáu pola necrópolis atopada, que siguiendo la tradición estender polos accesos al pobláu. De los sos restos son destacables "los alcavons" o mines d'agua. D'esti periodu destaca l'afayu d'un sellu árabe, con una inscripción, engastada nun aniellu d'oru, que fai referencia a la importancia del so posesor. L'aníuaniellu perdióse, non asina la inscripción que dicía: "''Quien cree sálvase. Quien sufre, gana''."
 
Tres la [[Reconquista]], nel "''[[Llibre del Repartiment de Valencia|Llibre del Repartiment]]''" (Llibru de Repartu), apaecen delles donaciones de tierra na [[alquería (Al-Ándalus)|alquería]] de les Olles. El so nome provien de l'actividá que desenvolvíen les sos xentes como alfareros. Na [[Edá Moderna]] destaca la so independencia respeuto de la ciudá de [[Xátiva]], consiguida en dos fases, primero la segregación en [[1583]] y dempués la consecución de la categoría de [[villa (población)|Villa]] Real en [[1588]], con tomar de posesión de la suprema xurisdicción y votu en Cortes. En [[1522]], la villa pronunciar en favor de les [[Germanías]], la posterior represión foi brutal, morriendo centenares de agermanados. Tamién foi escalada mientres les [[guerres carlistes]] y ocupada mientres la invasión napoleónica na [[Guerra d'Independencia Española]].