Diferencies ente revisiones de «Babia»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
 
Sin resumen de edición
Llinia 15:
}}
[[categoría:Cuatru Val.les]]
 
'''Vavia''' ye una comarca hestórica y tradicional de la Montaña occidental llionesa. Ye una de las que meyor guarda la llingua y las cultura de la rexón, manque anguaño ta nun grave procesu de despoblación. Como tolas comarcas montañiegas ye primordialmente ganadera, si bien anguaño tamién ta desendolcando un turismu rural perimportante dada la súa fermosura natural y cultural. Davezo ta incluyida nuna comarca más grande que s'anoma los Cuatru Val.les por las fuertes rellaciones colas comarcas vecinas.
== Nome ==
El topónimu provién del términu llatín medieval de Vadavia polo que se caltién la lletra v nel nome de la comarca, al contrariu de lu qu'asocede en llingua [[castellán|castellana]].
==Xeografía==
Averada a Asturies, de la que la separta [[Somiéu]] y el [[Puertu de Ventana]] presenta grandes torres seyendo [[Peña Ubiña]], el puntu más altu. Ta cruciada pol riéu Torrestíu que ye afluente del [[L.luna]] que dará nome a la comarca vecina.
== Tar en Vavia ==
L'emplegu d'esti refrán, sobremanera n'español, provién de la costume de los [[Reinu de Llión|reis de Llión]] de descansare y caciare na comarca, esqueiciéndose de los asuntos reales. Yá que las comunicaciones yeran pésimas, principalmente n'iviernu; el rei taba incomunicáu y d'ehí l'emplegu d'esta frase.
== Conceyos ==
* Cabril.lanes
* Santu Mil.lanu
==Llingua==
Ye una de las estayas au meyor consérvase la llingua llionesa, dialeutalmente pertenez al llionés occidental y más concretamente na variante [[pachuezu|pachueza]], la cual emplega la l.l (che vaqueira) y la conversión del grupu llatinu lj en ch, muyere/muchere. Esta modalidá compártela colas outras comarcas vecinas como [[L.laciana], [[L.luna]] y [[Umaña]].
==Enllaces esternos==
[http://www.cuatrovalles.es Páxina de los Cuatru Val.les]]